کد خبر: ۱۴۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید در فارس

با راه اندازی ۴ هزار طرح در استان فارس با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۱۲ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.
  معاون اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در جلسه‌ی بررسی طرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام در استانداری فارس گفت: این شغل‌ها بیشتر در روستا‌های فارس ایجاد می‌شود و علاوه بر کسب و کار‌های خرد، کسب و کار‌های کوچک و متوسط راهم در بر خواهد گرفت.

جوهری افزود: ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون بیش از  هزار و ۸۰۰ طرح خرد خانگی را در این استان اجرا کرده که این طرح‌ها منجر به اشتغالزایی برای ۵ هزار و ۶۰۰ نفر شده است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر کمک به ایجاد کسب و کار‌های خرد، حمایت از کسب و کار‌های کوچک و متوسط را هم در دستور کار دارد که این حمایت‌ها با مدل‌های مختلف پیش بینی شده محقق خواهد شد.

معاون اقتصادی بنیاد برکت افزود: یکی از این مدل‌ها مشارکت در سهام است که براساس آن بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا ۴۹ درصد با کارآفرین مشارکت می‌کند.

جوهری افزود: مشارکت در سود هم یکی دیگر از مدل‌های است که برای کارگاه‌های کوچک و متوسط که شکل صنفی وکارگاهی دارند در نظر گرفته شده که در راستای اجرای این مدل هم با این مجموعه‌ها به صورت مشارکت مدنی و مشارکت در سود همکاری می‌کنیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دیگر این بنیاد کمک به ایجاد اشتغال از طریق فعال کردن زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی است که برای استان فارس ۱۰ زنجیره از جمله زنجیره‌های تولیدی انگور، انار، انجیر و زعفران در نظر گرفته شده است.

ستاد اجرایی فرمان امام امسال برنامه‌هایی هم برای کمک به بخش عمرانی استان دارد، کمک‌هایی که قرار است به صورت ویژه به طرح‌هایی همچون آبرسانی، مدرسه سازی و راهسازی دراین استان تزریق شود.

معاون عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی امام گفت: این تزریق اعتبارات پس از ارسال صورت وضعیت‌های مالی کمتر از ۱۰ روز صورت خواهد گرفت.

وی گفت: بنیاد برکت برای به سرانجام رساندن طرح‌هایی که به علت افزایش قیمت‌ها، نیمه تمام مانده هم به دنبال راه چاره بوده و برنامه‌ی تعدیل قیمت قراردادها را به شرط فعال بودن طرح و پیشرفت فیزیکی قابل قبول در دستور کار دارد.

رحیمی استاندار فارس بر لزوم همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد و گفت: توجه به طرح‌های با پیشرفت بالا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: استانداری این آمادگی را دارد که با همکاری در مولد کردن دارایی‌ها و اموال ستاد اجرایی فرمان امام در استان، درآمد حاصله را صرف اجرای طرح‌های نیمه تمام کند.


نظرات بینندگان