کد خبر: ۱۴۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

انار کازرون به بازار آمد

انار یکی از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه‌های این فصل، آنتی‌اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد. برداشت این میوه بهشتی در شهرستان کازرون آغاز شد و پبش بینی می شودامسال ۴۲ هزارتن انار ازباغات کازرون برداشت شود.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا؛ استان فارس در تولید انار ، رتبه برتر کشور را داراست و محصول انار آن نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز جایگاه ویژه ای دارد ، شهرستان کازرون نیز از جمله مناطق اصلی تولید انار دراین استان است و محصول انار کازرون معمولا به عنوان نوبرانه وارد بازار می شود.

در استان فارس عمده محصول انار در ۱۵ شهرستان تولید می شود که انار کازرون ، شیراز، ارسنجان ، استهبان , نی ریز در این میان شاخص هستند. انار فارس در سطح ۲۵ هزار هکتار از باغات استان تولید و بیش از ۲۵۰هزار تن انار در سال با ارقام رباب پوست قرمز، طعم ملس برداشت می شود.

در ایران ۶۰ هزار هکتار از باغات ثمری زیر کشت انار است که سالانه ۶۷۰ هزار تن انار را تولید می کنند و این محصول به لحاظ تولید و صادرات مقام اول جهان را دارد.

زهرا پناه کارشناس باغبانی جهادکشاورزی شهرستان کازرو ن روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : برداشت انار از سطح  یک هزار و ۷۵۰ هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شده است و 
با شروع برداشت انار پیش بینی می شود امسال ۴۲ هزارتن محصول انار برداشت شود.

پناه ، اضافه کرد : برداشت انار از نیمه اول مهرماه شروع شده و تا پایان آبانماه ادامه دارد.

کارشناس باغبانی جهادکشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به انواع محصول انار گفت : رباب ، بربت ،اتابکی ،میخوش از انواع محصول انار در کازرون است که مرغوبترین آن رقم رباب است .

این کارشناس باغبانی  به نبو دصنایع تبدیلی و فرآوری نامناسب انار در کازرون اشاره کرد و اظهار داشت : سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به کیفت وکمیت محصول تولیدی می تواند برای سرمایه گذاران سودآوری خوبی داشته باشد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۱ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

نظرات بینندگان