کد خبر: ۱۴۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس فراخوان داد

فراخوان سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس که به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود، اعلام شد.
صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری برخط سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس، بیان کرد: این جشنواره با فراز و نشیب‌هایی برای برگزاری مواجه شد، در نهایت تلاش بر این شد که این رویداد برگزار شود تا چراغ هنرهای نمایشی خاموش نشود.

صابر سهرابی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر فارس در حال حاضر به‌ صورت حضوری ممکن نیست، از سوی دیگر اولویت، حفظ سلامت هنرمندان است، بنابراین جشنواره سی و یکم به صورت مجازی و اینترنتی اجرا می‌شود.

وی، با اشاره به شدت شیوع کرونا در فارس و وضعیت قرمز شیراز، گفت: اگر این ویروس تا ۲ ماه دیگر رخت بربندد حتما جشنواره را به ‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، اولویت‌های موضوعی این جشنواره را جهش تولید، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آداب و رسوم و تاریخ استان فارس اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، کاظم روزیطلب از هنرمندان پیشکسوت تئاتر فارس را به عنوان دبیر سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس معرفی کرد و افزود: مهلت ارسال آثار از دوازدهم مهرماه تا نوزدهم آبان ماه ۹۹ خواهد بود.

سهرابی گفت: اعلام نتایج مقدمانی سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس هفته پایانی آبان و اختتامیه آن چهارم آذرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس پیشتر عنوان کرده بود: تمام گروه‌های نمایشی این استان که از مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ نمایشی را اجرا کرده یا در مرحله بازبینی و آماده اجرا دارند، می‌توانند سه نسخه از فیلم اجرای خود را برای بازبینی به دبیرخانه تحویل دهند.

احمد وامق، با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فجر شرایط ویژه‌ای برای برگزاری جشنواره پیشنهاد کرده است، بیان داشت: مرکز هنرهای نمایشی از استان‌هایی که در وضعیت قرمز و هشدار هستند درخواست کرده که سه نمایش برای ورود به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی کنند.

 
 


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان