کد خبر: ۱۴۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

راه اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه الکتروفیزیولوژی قلب در شیراز

دستگاه الکتروفیزیولوژی قلب به روز‌ترین دستگاه در جنوب کشور است که با نصب و راه اندازی در بیمارستان پیوند ابوعلی سینا شیراز امکان درمان بیماران دارای بی نظمی‌های قلبی را فراهم کرده است.

 مدیر گروه قلب بیمارستان ابوعلی سینا گفت: دستگاه الکتروفیزیولوژی قلب به روز‌ترین دستگاه در جنوب کشور است که با نصب و راه اندازی در این بیمارستان امکان درمان بیماران دارای بی نظمی‌های قلبی را فراهم کرده است.

شفیعی، گفت: این دستگاه فوق تخصصی همزمان برای تشخیص و درمان بیماران دارای بی‌نظمی‌های قلبی به کار می‌رود.

او ادامه داد: متخصصان با کمک این دستگاه می‌توانند نواحی و مدار‌هایی را که عامل ایجاد بی نظمی در ضربان قلب شده را سوزانده و نبض بیمار به حالت قبلی بر گردانند.

نیکو فوق تخصص الکتروفیزیولوژی قلب گفت: بی نظمی‌های قلبی که ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران قلبی را تشکیل میدهد به شکل تپش قلب، غش، عدم توانایی در راه رفتن، سرگیجه و گاه ایست قلبی دیده می‌شود.

او افزود: با کمک دستگاه الکتروفیزیولوژی می‌توان مدار فعالیت‌های الکتریکی غیر طبیعی قلب را تشخیص و به کمک امواج رادیویی دستگاه این مدار‌ها را ازبین برده و بی نظمی قلب را درمان کرد.

نیکو گفت: از آنجا که برخی از این بیماری‌ها با کمک این دستگاه به طور کامل قابل درمان هستند و دیگر نیازی به استفاده از دارو ندارند.

به گفته کارشناس فنی این دستگاه، دستگاه الکترو فیزیولوژی نصب شده در این بیمارستان، سومین دستگاه پیشرفته در کشور و اولین دستگاه دو بخشی در جنوب ایران است که به دلیل دارا بودن برنامه نرم افزاری قدرتمند می‌تواند علاوه بر کاهش زمان، با کاهش دادن دوز اشعه دهی قدرت درمانی و تشخیصی بالاتری را برای پزشک متخصص فراهم کند.

با راه اندازی این دستگاه امکان پذیرش ماهانه یک صد تا یک ۱۲۰ بیمار از این دست در بخش آنژو گرافی قلب بیمارستان فراهم شده است.

این دستگاه با هزینه ۲ میلیارد تومان خریداری و در بخش آنژیو گرافی قلب بیمارستان پیوند ابوعلی سینا‌ی شیراز نصب و راه اندازی شد.

منبع: صداوسیما
انتهای پیام/ 

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان