کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

٦٩ هزار میلیارد تومان گواهی تاسیس در فارس صادر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان فارس ٦٩ هزار میلیارد تومان گواهی تاسیس صادر شده است.
علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نشست با فعالان اقتصادی فارس، اظهار داشت: ٦٩ هزار میلیارد تومان گواهی تأسیس طرح‌های مختلف در فارس صادر شده که نوید رونق اقتصادی در این استان را می‌دهد.
وزیر صمت با بیان اینکه فارس استان برخوردار اقتصادی است، افزود: این استان رتبه چهارم سپرده‌های بانکی کشور را دارا است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
رزم حسینی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته میان دولت با تاکید رئیس جمهور با وزارت صمت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و بانک مرکزی، در جهت تغییر برخی سیاست‌ها تلاش می‌کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: طی هفته‌های پیش‌رو با هماهنگی های صورت گرفته در تلاش هستیم میزان تولیدات واحد های صنعتی را افزایش داده و ضمن افزایش ظرفیت واحدهای اقتصادی زمینه فعال شدن واحدهای راکد را فراهم کنیم. 

رزم حسینی با اشاره به اینکه بایستی راه سرمایه گذاری هموار شود، افزود: وزارت صمت نگاه بر تقویت بخش خصوصی و حذف موانع تولید دارد و با حذف بروکراسی اداری باید  زمینه فعالیت بدون دغدغه فعالان اقتصادی دنبال شود.
 
وزیر صمت به شرایط سخت جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تحریم‌ها، کرونا نیز بر مشکلات کشور افزوده شده ، اما ایران تنها کشوری است که از اوایل شیوع بیماری کرونا  ماسک به راحتی در اختیار مردم قرار گرفت و کمبودی در بازار از نظر کالا‌های اساسی وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه کشور از بنیه قوی اقتصادی برخوردار است، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم ضمن حفظ پایه پولی، واردات مواد اولیه به راحتی صورت گیرد و کالای ضروری به راحتی در دسترس عموم باشد.
رزم حسینی ادامه داد: در حوزه نظارت بر بازار بایستی زمینه ثبات اقتصادی با نظارت مردمی فراهم گردد تا از این طریق از نوسانات قیمتی جلوگیری شود.

نظرات بینندگان