کد خبر: ۱۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
برگزاری آئین تکریم و معارفه برخی از مسئولان سپاه فجر استان فارس؛

سردار بوعلی: نیاز کنونی کشور ما این است که مسئولین کار جهادی انجام دهند

مراسم تکریم و معارفه برخی از معاونین سپاه فجر استان فارس با حضور کارکنان سپاه و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن امام علی (ع) برگزار شد.
به گزارش شیرازه، در مراسم تکریم و معارفه برخی از مسئولین سپاه فجر استان فارس طی احکامی سرهنگ قزل سفلی به عنوان بسیج سازندگی، سرهنگ دوم دوستدار به عنوان معاون اجتماعی، خواهر شبانی به عنوان مدیر مرکز فرهنگی خانواده،  برادر پاسدار محمد صحت به عنوان مدیر مرکز فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه فجر فارس و سرهنگ سرور زاده به عنوان جانشین ناحیه بقیه الله شیراز منصوب شدند.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در مراسم تکریم و معارفه برخی از معاونین سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه ایران اسلامی مقتدرانه در مقابل دنیای استعمار ایستاده است، گفت:  این اقتدار حاصل خون شهدای دفاع مقدس است و دشمنان انقلاب اسلامی می دانند هرگونه تهدید و تعرض نسبت به این کشور با پاسخی کوبنده و دندان شکن روبرو خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر ضمن عنوان اینکه ماموریت اصلی معاونت اجتماعی سپاه احصا مسائل و معضلات اجتماع است ابراز داشت: پس از بررسی و احصا مشکلات، گام بعدی فعال سازی سایر رده ها و اداراتی که می توانند در حل معضلات اجتماعی هم افزا یا مجری باشند، است.
وی تصریح کرد: اینگونه نیست که سپاه متولی باشد و بقیه مسئولیتی ندارند، سپاه با تعامل و هم افزایی در کنار سایر دستگاه در میدان خدمت حضور دارد.
 سردار بوعلی: نیاز کنونی کشور ما این است که مسئولین کار جهادی انجام دهند
وی با بیان اینکه نظام اسلامی با تکیه بر باور دینی هرگز تسلیم نخواهد شد، خاطرنشان کرد: فهم این مولفه که جمهوری اسلامی ایران قدرت و جُرات پاسخ عملی به تهدیدات را دارد موجب ترس فزاینده دشمنان شده است.

فرمانده سپاه فجر در ادامه گفت: نیاز کنونی کشور ما این است که مسئولین کار جهادی انجام دهند نه اینکه منتظر باشند از بالا مطلبی گفته بشود و بعد آن کار را دنبال کنند. هر کسی در هرکاری هست بهتر میداند کار عقب مانده چه چیزی است و چه کارهایی باید انجام شود. کار جهادی کاریست که در بستر جامعه انجام بشود و منجر به گشایش کار مردم بشود.

دوران بزن و در رو دشمن در فضای مجازی به پایان رسیده است
سرهنگ دوم پاسدار محمد جعفر دوستدار مسئول سابق مرکز فضای مجازی سپاه فجر با عنوان اینکه در این مرکز فعالیت های خوبی با تلاش کارکنان و معاونت ها انجام شده است افزود: در ایام گذشته اگر شبهه ای پیدا می شد، شاید جواب دادن به آن زمانی زیادی صرف می شد و منابع نیز به طور کامل در دسترس نبود اما امروز به برکت تشکیل گردان های سایبری در نواحی بسیج این مشکل برطرف شده است. 
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "دوران بزن و در رو تمام شده است" اظهار داشت: به فضل الهی دوره جدید آغاز شده و امروزه دوران بزن و در رو دشمن در فضای مجازی به پایان رسیده است. ابلاغیه تشکیل گردان های سایبری در حوزه های مقاومت بسیج صادر شده است که به زودی شیوه و دستورالعمل آن اعلام خواهد شد.

وجود 76 محله استان فارس در طرح برکت 
همچنین سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی مسئول اسبق معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس با تشریح چگونگی معاونت اجتماعی در سپاه اظهار داشت: رهبر انقلاب دستوری به وزارت کشور مبنی بر تحقیق و تهیه گزارش در خصوص جامعه و مسائل اجتماعی دادند. نتیجه ارائه این گزارش تشکیل سازمان اجتماعی در وزارت کشور و همچنین معاونت اجتماعی در سپاه شد. 
وی اضافه کرد:  به تبع کشور، معاونت اجتماعی سپاه فجر با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی آغاز به کار کرد. ماموریت اجتماعی یک کار بلند مدت و دسته جمعی است.
قزل سفلی با عنوان اینکه در استان فارس همه نهاد های مرتبط با یکدیگر همدل شدند، ابراز داشت: کار اجتماعی یک کار تخصصی و پیچیده است زیرا با انسان ها سر و کار دارد. در طرح برکت ۴۰ محله شناسایی شدند و در حال حاضر  در بیش از ۷۶ محله در قالب دو قرارگاه شهید اسکندری ویژه ۱۵ محله آسیب دیده شهر شیراز و حضرت جواد الائمه (ع) ۶۱ محله استان فارس را پوشش می دهد.
وی تاکید کرد: الحمدالله در حوزه ای که شروع کردیم، توانمند سازی مردم در اولویت بوده است و به کاهش فقر و محرومیت، کاهش جرم و وفساد و کاهش بزهکاری اجتماعی پرداخته ایم. برای هر محله یک مدیر و شورا تعیین شد  و بیشترین تمرکز بر کاهش اعتیاد بوده است. 
وی با عنوان اینکه 70 آسیب اجتماعی فهرست شده است. ما در کاهش طلاق، یک طرح جامع با نگاه ۱۰ ساله تدوین کرده ایم که امیدواریم با حضور مسئول بعدی این راه دنبال شود. در حوزه مهم امر به معروف و نهی از منکر یک کار ایجابی شروع شده و در حوزه گفتمان سازی و مطالبه گری از مسئولین کار های مهمی صورت گرفته است.
به گفته سرهنگ قزل سفلی تلاش شده تا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مردم توانمند شوند.
به گزارش شیرازه، در این مراسم طی حکمی سرهنگ دوم پاسدار محمد جعفر دوستدار به ریاست معاونت اجتماعی، برادر پاسدار محمد صحت به ریاست مرکز فضای مجازی و اطلاع رسانی، سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی به ریاست سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس منصوب گردیدند.
انتهای پیام/ 


نظرات بینندگان