کد خبر: ۱۴۲۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

هشدار نسبت به حلقه قرمز کرونا در اطراف فارس/توجه عمومی به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی کاهش یافته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وجود وضعیت قرمز کرونا در استان‌های همجوار و برخی شهرستان‌های استان فارس، زنگ خطری برای یکایک ما است.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: وجود وضعیت قرمز کرونا در استان‌های همجوار و برخی شهرستان‌های استان فارس، زنگ خطری برای یکایک ما است تا نسبت به رعایت اصول بهداشتی، جدی‌تر از گذشته عمل کنیم.

او با بیان اینکه بررسی ها حاکی از کاهش توجه عمومی نسبت به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جامعه است، از عموم مردم خواست تا این دو اصل پیشگیرانه را مورد توجه جدی قرار دهند.

او ادامه داد: بر اساس اعلام آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس، آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون، به هزار و ۱۱ نفر رسیده است و طی شبانه روز گذشته ۱۰ نفر از هم استانی‌ها جان باختند.

عبدالرسول همتی با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به ۲۹ هزار و ۶۹۹ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس، افزود: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدا تاکنون ۵۶ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با اشاره به بستری ۷۳۲ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس، گفت: از این تعداد ۹۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مجموع آمار بهبودیافتگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان فارس، ۵۱ هزار و ۷۷ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹
0
باسلام معلمان مناطق روستایی دور دست از مرکز شهرستان ها مجبور هستند با 5 نفر درون یک پراید کنار هم بنشینند تا به محل کارشان برسند گاها این سفر بعضی از همکاران تا یک و نیم ساعت طول می کشد کسی هم متاسفانه به این خطر توجهی نمی کند