کد خبر: ۱۴۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:

کمیته سفیران صلح و دوستی، در سال جاری رضایت 36خانواده را در پرونده قصاص نفس اخذ کردند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گزارشی از عملکرد 6ماهه انجمن حمایت زندانیان شیراز ارائه کرد و گفت: در راستای برنامه های تحولی قوه قضائیه، تشکیل کمیته سفیران صلح در انجمن می تواند راهگشای بسیار مؤثری در صلح و سازش بین اصحاب دعوا باشد و پرونده های زیادی را می توان با استفاده از این ظرفیت مردمی مختومه کرد.
به گزارش شیرازه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گزارشی از عملکرد 6ماهه انجمن حمایت زندانیان شیراز ارائه کرد و گفت: در راستای برنامه های تحولی قوه قضائیه، تشکیل کمیته سفیران صلح در انجمن می تواند راهگشای بسیار مؤثری در صلح و سازش بین اصحاب دعوا باشد و پرونده های زیادی را می توان با استفاده از این ظرفیت مردمی مختومه کرد.
حیدر آسیابی افزود: کمیته سفیران صلح و سازش، اولین بار زیر نظر انجمن حمایت زندانیان شیراز کار خود را در استان فارس آغاز و در همه استان ها فعالیت دارند و با برگزاری جلسات مکرر برای دلجویی از خانواده ها و تحصیل رضایت برای زندانیان با هدف جلوگیری از قصاص نفس و جلب رضایت اولیای دم، تاکنون اقدامات انسان دوستانه زیادی در جهت گذشت شاکی و صلح و سازش انجام داده اند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری این کمیته توانسته رضایت 36 خانواده را در پرونده قصاص نفس و گذشت اولیاء دم اخذ کند و در هفته گذشته با حضور در منزل خانواده مقتول در جهرم، رضایت آن خانواده بزرگوار را جلب کردند که جا دارد از این عزیزان که از حق قانونی خود می گذرند صمیمانه قدردانی کنیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار داشت: با نهادینه کردن این امر خداپسندانه در جامعه، می توان آسیب های عدم صلح و سازش بین طرفین دعوا را برطرف کرد. 
آسیابی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری، در راستای مصوبات هیات مدیره انجمن و اجرای پویش مؤمنانه در راستای نهضت کمک به خانواده های زندانیان نیازمند و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله) تعداد 2154 بسته سبد کالا، بین 1200نفر خانواده زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان توزیع شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: در 6 ماهه اول سال 99، مبلغ 7میلیارد و 496 میلیون و 500هزار ریال مستمری از محل درآمدهای انجمن و کمک های خیرین به حساب سرپرستان خانواده های زیرپوشش انجمن واریز شده است و در صورتی که خیرین این نهاد مردمی را حمایت بیشتری کنند این مبالغ افزایش می یابد و تعداد بیشتری از خانواده های نیازمند زیر پوشش قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان، کمک به خانواده های نیازمند را یک تکلیف شرعی و اجتماعی دانسته و این مسیر را با کمک خیرین استان ادامه خواهد داد گفت: واریز مبلغ 981میلیون ریال کمک بلاعوض به حساب خانواده ها به منظور حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان زندانیان و 180بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.
رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز یادآور شد: این انجمن با همت خیرین، مبلغ 2میلیارد و 139میلیون ریال کمک بلاعوض برای آزادی 35 زندانی محکوم مالی پرداخت کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اضافه کرد: مبلغ 7میلیارد و 280میلیون ریال وام قرض الحسنه نیز به تعداد 71نفر از خانواده های زیرپوشش، به منظور گشایش کار و اشتغال پرداخت شده است.
وی تأکید کرد: با همت خیرین مساعدت های مالی به خانواده های زیر پوشش و آزادی زندانیان توسط این نهاد مردمی ادامه دارد و خیرین می توانند کمک های انسان دوستانه خود را از طریق کد دستوری #85050*6655* از طریق تلفن همراه و یا به شماره حساب سیبا 0105684864001 و یا شماره کارت 6037991899977890  نزد بانک ملی  به نام انجمن حمایت زندانیان شیراز واریز کنند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان