کد خبر: ۱۴۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

جشن و پایکوبی مردم در خیابان‌ها؛ شیراز تا صبح نخوابید

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس پس از صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا، با حضور در خیابان‌های شیراز به شادی پرداختند.

به گزارش شیرازه؛ پس از برد شنبه شب پرسپولیس برابر تیم النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، هواداران این تیم با حضور در خیابان های شیراز به شادی پرداختند. 

 شادمانی مردم در کمال آرامش و امنیت در جریان بود و ماموران نیروی انتظامی نیز برای کنترل تردد خودروها و تسهیل دررفت و آمد مردم و وسایل نقلیه تلاش کردند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم، پیروزی تیم پرسپولیس را به دلیل اقدام ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در محرومیت عیسی  آل کثیر مهاجم این تیم ایرانی آنهم درست سه ساعت پیش از مسابقه با النصر عربستان، بسیار ارزشمند می دانند و حتی گروهی از آنها معتقدند پیروزی امشب حتی از مسابقه فینال نیز حلاوت بیشتری داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با قضاوت محمد تقی الجعفری داور سنگاپوری به مصاف النصر عربستان رفت که این بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی همراه بود تا وقت‌های اضافه و یا ضربات پنالتی مشخص کننده نخستین تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا باشد.
جشن و پایکوبی مردم در خیابان‌ها؛ شیراز تا صبح نخوابید
سرخپوشان در شرایطی توانستند جواز حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را کسب کنند که در مرحله گروهی با تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات همگروه بودند و توانستند به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کنند. شاگردان گل‌محمدی در مرحله حذفی هم با برتری برابر تیم‌های السد قطر و پاختاکور ازبکستان به این مرحله رسید.

از طرفی النصر عربستان نیز که در گروه چهارم با تیم‌های سپاهان، السد قطر و العین امارات همگوره بود، جواز حضور در مرحله حذفی را به عنوان تیم نخست به دست آورد. النصر در مرحله حذفی نیز ۲ هموطن خود یعنی التعاون و الاهلی را شکست داد تا به نیمه نهایی برسد.

این در حالی بود که در آستانه این مسابقه، خبر محرومیت عیسی آل کثیر بهترین گلزن سرخپوشان در این رقابت‌ها، شوک بزرگی را به اردوی پرسپولیس وارد کرد. آل کثیر که در ۳ مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان ۴ بار دروازه حریفان را باز کرده بود، به دلیل خوشحالی‌اش پس از گل اول برابر پاختاکور با محرومیت شش‌ماهه از فعالیت‌های فوتبالی و جریمه سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد. با توجه به این موضوع یحیی گل‌محمدی مهدی عبدی جوان را جایگزین آل کثیر کرد.  

در نهایت قرمزپوشان پایتخت پس از یک ماراتن ۱۲۰ دقیقه ای و پس از تساوی یک بر یک برابر تیم النصر عربستان، در ضربات پنالتی برابر تیم عربستانی به پیروزی رسیدند و راهی فینال شدند.


به همین مناسبت همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد شب گذشته پس از صعود حماسی پرسپولیس به فینال آسیا بسیاری از مردم فوتبال‌دوست شیراز و سایر شهر‌های استان به کوچه و خیابان رفته و به جشن و پایکوبی پرداختند. 

نکته جالب توجه این بود که این شادمانی تنها مختص هواداران پرسپولیس نبود بلکه هواداران دیگر تیم‌ها حتی کسانی که علاقه چندانی هم به فوتبال نداشتند با این پیروزی شیرین خوشحال شدند و در کوچه و خیابان به پرسپولیسی‌ها پیوستند.

در این شرایط بد اقتصادی و البته وجود بیماری منحوس کرونا این پیروزی مرحم موقتی بود بر درد‌های مردم تا برای ساعاتی مشکلات را فراموش کرده و هم‌پای هم به جشن و پایکوبی بپردازند.

نظرات بینندگان