کد خبر: ۱۴۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
رئیس شورای هیات های مذهبی فارس اعلام کرد:

انجام عزاداری اربعین و دهه آخر ماه صفر با رعایت پروتکل بهداشتی

رئیس شورای هیات های مذهبی استان فارس گفت: تمامی برنامه ها و مراسم های ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در استان انجام می شود.
رضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، گفت: همانگونه که انتظار داشتیم عاشقان امام حسین(ع) در طول ماه محرم و صفر تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم‌های عزاداری رعایت کردند.

وی افزود: به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و به طور حتم مردم عزادار و عاشقان از اینکه نمی‌توانند به کربلا سفر کنند و در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند ناراحت هستند اما برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی در استان فارس برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فارس تاکید کرد: تمامی مراسم‌های ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز باید متناسب با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مسئولین هیأت‌ها باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت سفر به کشور عراق، اعضا و مسئولان هیئات مذهبی در اعزام نکردن افراد خود به شهرهای مرزی دقت نظر داشته باشند. رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس تصریح کرد: برگزاری مراسم و جلسات عزاداری و همچنین برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز و اماکن متبرکه با استفاده دائمی از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی مصوب قبلی بلامانع است.

محمدیان ادامه داد: همه ادارات دولتی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان تربیت بدنی در مورد سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهری و روستایی همچنین در اختیار گذاشتن فضای روباز و پارک‌ها و سالن‌های ورزشی بر اساس مصوبه ستاد استانی ملزوم به همکاری است.

وی یادآور شد: برپایی موکب‌ها در سطح شهرها با رویکرد اجرایی فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، برپایی نمایشگاه‌های خاطرات اربعین و تبیین ارزش‌های شهدای خطوط مقاومت با اخذ مجوز از شورای هیئات مذهبی هر شهرستان به نحوی که بدون ازدحام جمعیت و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود، بلامانع است.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فارس تصریح کرد: با توجه به توافق شفاهی با دانشگاه علوم پزشکی خرید اقلام سرمایه‌ای و مصرفی تحت عنوان نذر اربعین و هدیه آن به بیمارستان‌های درگیر مبارزه با بیماری کرونا می‌تواند در دستور کار هیئات و خیران قرار گیرد.

نظرات بینندگان