کد خبر: ۱۴۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

مدیرکل کار فارس:هیات‌های ورزش کارگری نیازمند حمایت هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با توجه به فعال شدن هیات‌های ورزش کارگری در شهرستان‌های استان، ضرورت دارد که این هیات‌ها از سوی متولی اصلی ورزش استان حمایت شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، سهراب مختاری، یکشنبه در جلسه هیات اجرایی مجموعه‌های ورزشی کارگران فارس در شیراز افزود: به نظر می رسد فاصله بین هیات‌های ورزش کارگری با متولی ورزش استان یعنی اداره کل ورزش و جوانان زیاد است که این فاصله باید کاسته شود.
وی ادامه داد: کمک به تامین تجهیزات و برخی تعمیرات اماکن ورزشی کارگران خدمت مناسبی به این قشر بزرگ و خانواده آنها است و در این زمینه خواستار انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم و با این اقدام می‌توان گام‌های موثری در حوزه توسعه ورزش همگانی و کارگری و همچنین رفع مشکلات اشتغال جوانان و مشاوره و هدایت این قشر به سمت بازار کار برداشت.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، با اشاره به وجود ۲۲ مجموعه ورزشی کارگری در این استان افزود: از این تعداد تاکنون ۱۷ مجموعه به بهره‌برداری رسیده است.
مختاری ادامه داد: به رغم مشکلات اعتباری موجود و با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده مقرر گردیده که برخی پروژه‌های نیمه تمام که اغلب بین ۸۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند توسط بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران با ارائه تسهیلات تکمیل شوند.
وی بیان کرد: مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی کارگران شیراز امروز پس از بازسازی با توجه به تجهیزات به روز آن به محلی مناسب برای استفاده کارگران تبدیل شده و مجموعه ورزشی شماره ۲ کارگران شهرستان شیراز نیز که در شهر صدرا قرار دارد در ماه‌های گذشته با مشکل قدیمی مالکیت مواجه بود که این مشکل با همکاری شرکت عمران صدرا حل شد.

ورزش کارگری نیازمند توجه بیشتر است
رییس شورای هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس هم گفت: فعالیت‌های ورزش کارگری در سالیان اخیر در سطح این استان پررنگ بوده اما سهم جامعه کارگری که بیش از نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد کمتر از سوی متولی ورزش فارس دیده شده که ضرورت دارد توجه بیشتری به این امر شود.
مهرزاد مویدی افزود: ورزش کارگری فارس تاکنون مقام‌های برتر ملی و بین‌المللی را برای این استان کسب کرده‌اند و با توجه به وجود مجموعه کارگری و ورزشکاران مستعد در فارس انتظار است که حمایت کافی معنوی و مادی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به این حوزه شود.

امکانات ورزشی باید در تمام مناطق توزیع شود
مدیر کل ورزش و جوانان فارس هم گفت: در حوزه ساخت پروژه‌های ورزشی نیاز است که همفکری و هم‌افزایی بیشتری بین دستگاه‌ها صورت گیرد تا امکانات ورزشی به شکل متوازن در تمام مناطق و شهرستان‌های استان توزیع شود.
عباس حاجی‎زاده، ضمن تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی در جامعه افزود: چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات جدی است که جامعه ما را تهدید می‌کند بگونه‌ای که براساس بررسی‌های انجام شده میزان اضافه وزن در بین دانش‌آموزان ما بیش از ۲۱ درصد است که این را باید یک فاجعه دانست.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن طرح کوچ در مدارس فارس با هدف کنترل چاقی دانش‌آموزان ادامه داد: اگر می‌خواهیم ایران فعالی داشته باشیم باید به سلامت و ورزش همه اقشار و خصوصا کارگران توجه ویژه شود.
او اضافه کرد: در حوزه ورزش کارگری در فارس به‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه اقدامات خوبی انجام شده است.
حاجی‌زاده افزود: هم‌اینک در استان فارس ۲۷۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که برای اتمام این طرح‌ها رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

 
 


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان