کد خبر: ۱۴۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
رئیس حوزه هنری:

مأموریت مراکز استانی توجه به رشد هنر انقلاب اسلامی باشد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در جمع کارکنان حوزه هنری فارس گفت: مأموریت مراکز استانی در دوره جدید بایستی توجه به رشد هنر انقلاب اسلامی باشد.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، محمدمهدی دادمان در جریان نخستین سفر استانی به شیراز در جمع کارکنان حوزه هنری فارس افزود: ظرفیت خوبی از لحاظ سرمایه و منابع انسانی در فارس وجود دارد و به همت جمعی این دوستان امیدواریم اتفاقات خوبی در پیش داشته باشیم.

وضعیت سینماهای فارس متناسب با ظرفیت‌های ما نیست

وی با اشاره به وضعیت سینماهای فارس گفت: وضعیت حاضر متناسب با ظرفیت‌های ما نیست و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که گرفتار کم توجهی و بی توجهی شده و به همین منظور بایستی در جلسه‌ای در بالاترین سطح در مرکز به حل معضلات این بخش بپردازیم.

به گفته دادمان، پیدا کردن مؤلفه‌ها و مقوم های هویتی هر جغرافیای محیطی و پرداخت به آن در عصر انقلاب اسلامی ما را به نقطه‌ی بازگشت به تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌رساند البته تعمدا از عناوین تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری سخن نگفتم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: علت این امر این است که معتقدم این موارد فقط مربوط به این واحد خاص در سازمان نیست و باید ان را به همه گونه‌ها تسری داد. واحد پایداری که طبیعتاً باید به این امر بپردازد اما مقدمه و مطلع کار حول این تاریخ، مبحث تولید متن است و ما باید ان را جدی بگیریم.

ترویج مهمتر از توزیع است

دادمان توجه به مقوله هنر گردانی را یک ضرورت مهم دانست و گفت: همه اذعان داریم در یک نبرد نامتقارن در عرصه ترویج و توزیع قرار داریم. جریان مقابل ما عقبه و پشتوانه‌ای کلی در جهان دارد اما می‌دانیم در نبردهای نامتقارن چاره‌ای جز جنگ‌های نامنظم و چریکی و کوچه به کوچه نیست وگرنه شکستمان حتمی خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: به عنوان مراکز استانی بایستی در این زمینه نیز برای خود برنامه‌ای ویژه بچینید و بدانید جنگ کوچه به کوچه دست شماست نه دستگاه‌های عریض و طویل؛ امروز بیش از توزیع به مساله ترویج نیاز داریم و ترویج را مهمتر از توزیع می‌دانیم چرا که معتقدیم محتوای ادبی و هنری خوب در دسترس هست اما دیده نمی‌شود.

پیش از این دیدار؛ محمدمهدی دادمان و هیئت همراه با حضور در سینماهای تحت اشراف حوزه هنری در شهر شیراز از نزدیک در جریان وضعیت سینماها قرار گرفته و سپس با کارکنان امور سینمایی در شیراز سخن گفتند.

 در جریان سفر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به فارس، با حضور مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از کتاب «عام برات» در شهرستان کازرون رونمایی شد./ مهر


نظرات بینندگان