کد خبر: ۱۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹
محمد حسن گلرخیان چهره اصلاح طلب استان فارس در گفتگو با شیرازه؛

ملاحظات دیگری است که باید آنها را دلیل دلار 30 هزار تومان دانست

گلرخیان گفت:ما در چارچوب برنامه ها و درگیری های سیاسی خودمان سعی کردیم این را عملا از حیّز انتفاع ساقط کنیم، ملاحظات دیگری بود که آنها را باید دلیل دلار 30 هزار تومان دانست.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،محمد حسن گلرخیان یکی از اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس در گفتگو با شیرازه در پاسخ به این سوال که چرا عاقبت برجام، شد دلار ۳۰ هزار تومانی و شرایط فعلی به وجود امد؟ عنوان کرد: نمیدانم چطور در این سؤال، شما از بحث برجام به دلار 30هزار تومانی رسیده اید اما آن چیزی که در برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و پنج دولت غربی مطرح شد لغو شش قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران بود که اولا یک تحول بزرگ در حقوق بین الملل بود یعنی اینکه شش قطعنامه شورای امنیت تحت فصل هفت منشور سازمان ملل متحد بدون اینکه یکبار و حتی یکروز اجرا شود در قالب این برنامه لغو شد.

گلرخیان افزود: ولی اینکه ما در چارچوب برنامه ها و درگیری های سیاسی خودمان سعی کردیم این را عملا از حیّز انتفاع ساقط کنیم، ملاحظات دیگری بود که آنها را باید دلیل دلار 30 هزار تومان دانست.

وی ابراز داشت:FATF  که الان کار با کشورها و شرکت های خارجی حتی کشور های دوست را برای ما با سختی مواجه کرده حتی کشورهایی مثل چین و روسیه و شرکتهای آنها قادر به پوشش دادن به تعهدات خودشان و پرداختهای ایران نیستند.
 
این چهره اصلاح طلب استان فارس با بیان اینکه مهم ترین بحث این است که در داخل ایران متأسفانه آنچه را که یک دستاورد بزرگ بود تبدیل شده به یک عامل منفی،گفت: چه جور است اگر آن شش قطعنامه شورای امنیت به قوت خود پا بر جا مانده بود حداقل راه های نفس کشی را که ایران داشت را هم از ایران دریغ می کردند الان آن کسانی که در دولت قبل عامل تصویب آن شش قطعنامه بودند  و برجام را نفی و ترد میکردند الان در  مجلس از قدرت کافی و کامل برخوردار هستند.

گلرخیان همچنین با طرح این پرسش که اگر راست می گویند چرا  از برجام خارج نمی شوند چرا برجام را لغو نمی کنند؟ تصریح کرد: اینها بیشتر مصرف داخلی دارد وگرنه خودشان می دانند که این برنامه چه دستاوردی برای ایران داشت و ایران را از چه مشکلات بزرگی مصون نگه داشت.

وی در پایان گفت:چرا براستی مجلسی که دغدغه معیشت مردم را دارد و با اکثریت مطلقی که از آن برخوردار است ،از برجام خارج نمیشود؟ اینها بیشتر شوآف برای دعواهای داخلی است./

انتهای پیام/



نظرات بینندگان