کد خبر: ۱۴۲۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
معاون عمرانی استانداری فارس:

فوت ناشی از تصادفات در جاده های فارس ۳۸/۵ درصد کاهش یافت

معاون عمرانی استانداری فارس از کاهش تلفات جاده ای در استان برای چهارمین سال متوالی خبر داد.
به گزارش شیرازه، محمود رضایی معاون عمرانی استانداری فارس گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ، کاهش ۳۸/۵  درصدی فوت بر اثر تصادفات در سطح محورهای برون شهری استان فارس را شاهد بوده ایم.
وی ادامه داد : بر اساس این آمار ،  فارس در سال جاری  برای چهارمین سال پیاپی ، رتبه دوم کاهش مرگ و میر بر اثر حوادث جاده ای را  بدست آورده است.

معاون عمرانی استانداری فارس، تصریح کرد: در ۵ ماهه اول سال گذشته   ۴۸۰ نفر  در راه های اصلی استان فارس جان خود را از دست داده اند که  این آمار ، در مدت مشابه سال جاری به ۲۹۵ نفر کاهش پیدا کرده است. 

رضایی  یادآور شد :  در مجموع متوسط   درصد تغییرات فوتی های  ناشی از تصادفات کشور حدود ۹/۱۶ درصد کاهش داشته است که عملکرد استان فارس در این زمینه تفاوت چشمگیری با متوسط کشوری دارد.

وی همچنین  خاطر نشان کرد: در مجموع در راه های برون شهری و روستایی استان فارس در ۵ ماهه اول سال گذشته، ۴۸۰ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در۵ ماهه اول سال جاری با کاهش ۱۴۷ نفری به ۳۳۳ نفر  رسیده و  ۳۰/۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.

معاون عمرانی استانداری فارس با تاکید بر اینکه  استان فارس برای چهارمین سال پیاپی کاهش تصادفات  جاده ای را تجربه می کند اظهار کرد: این آمار گواه از عملکرد مناسب دستگاه های  اجرایی در توسعه و ارتقاء ایمنی راه ها  و تعامل تمام دستگاههای خدمات رسان  به خصوص پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه کاهش تصادفات و پیگیری و راهبری مدیریت کلان استان در کمیسیون ایمنی راهها  است.

رضایی اظهار امیدواری کرد:  با فعال تر شدن کمیته فرهنگی زیر مجموعه کمیسیون ایمنی راهها و با حضور دستگاه های فرهنگی شامل آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات و خبرنگاران و رسانه ها بتوانیم در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی تلاش کرده و  در آینده  کاهش بیشتری در حوزه تصادفات منجر به فوت را در استان شاهد باشیم. 

وی یاد آور شد بر اساس آمار، ترددشمارهای موجود در سطح راه های فارس  در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان تردد های جاده ای را نشان می دهند؛  البته تردد وسایل نقلیه سنگین در مدت مذکور نسبت به سال گذشته و نسبت به مجموع تردد افزایش چشمگیری داشته است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹
0
برادر مسافرتی نبوده که تصادف بشه. فکر کردین خیلی هنر کردین