کد خبر: ۱۴۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
معاون بهداشت وزیر بهداشت در جمع عشایر منطقه چاه بید فارس؛

افزایش سرانه سلامت جامعه عشایری با راه اندازی خانه بهداشت سیار عشایری برای نخستین بار در فارس

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در هشتمین آئین پویش «ره_سلامت» و در جمع عشایر منطقه چاه بید پاسارگاد، با اشاره به راه اندازی خانه های بهداشت سیار عشایری برای نخستین بار در کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این اقدام را موجب افزایش سرانه سلامت جامعه عشایری دانست.
 به گزارش شیرازه، دکتر «علیرضا رئیسی» در سفر به استان فارس، در هشتمین آئین پویش «ره_سلامت» که در آستانه روز ملی روستا و عشایر، با تمرکز بر پروژه های بهداشتی و درمانی مناطق روستایی و عشایرنشین کشور برگزار شده بود حضور یافت.

او با اعلام خبر بهره برداری از ۳۱۳ پروژه بهداشتی درمانی در ۵۶۲ منطقه روستایی و عشایری کشور در این آئین، گفت: دولت تدبیر و امید کار عظیمی را در حوزه سلامت کشور انجام داد؛ به طوری که هر ماه بیش از یکصد پروژه بهداشتی درمانی در مناطق مختلف کشور به بهره برداری می رسد.

دکتر رئیسی با اشاره به جمعیت ۲۲ میلیونی روستایی و عشایری کشور، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در تمامی روستاهای بالای هزار نفر جمعیت شاهد بهره برداری و خدمت رسانی خانه های بهداشت هستیم. 

 این مقام مسوول از بهره برداری ۲۰۰ خانه بهداشت سیار عشایری در کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید نیز همه عشایر کشور از خانه بهداشت بهره مند می شوند که این خدمت در کشور بی نظیر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن اشاره به پیش بینی استانداردهای لازم برای بهره برداری از این خانه های بهداشت، این خدمت را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید خواند که با تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در کشور، با هدف ارتقای خدمات بهداشتی به جامعه عشایری راه اندازی شده است.

دکتر رئیسی افزود: با توجه به حضور بهورز و پیش بینی تجهیزات لازم برای این خانه های بهداشت، سرانه سلامت جامعه عشایری افزایش می یابد.

نخستین فاز از راه اندازی خانه های بهداشت سیار عشایری، فروردین سال ۱۳۹۸، با حضور دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت در فارس و با راه اندازی ۱۸ کانکس خانه بهداشت انجام شد

نظرات بینندگان