کد خبر: ۱۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آیت الله دژکام مطرح کرد:

راه اندازی بانک اطلاعات راهبردی ویژه ائمه جمعه استان فارس

امام جمعه شیراز از بانک اطلاعات راهبردی ویژه ائمه جمعه استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه سراسر استان که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، به ویژگی برگزاری همایش ها و جلسات اظهار داشت: یکی از ویژگی های خوب این جلسات این است که گفت و گو رخ می دهد و برکت و رحمتی اتفاق می افتد.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و اضافه کرد: حضرت محمد(ص) فرموده اند که ۲ گروه در امت من هستند که اگر شایسته باشند کار امت من به صلاح می شود و اگر این گروه ها ناشایست باشند کار امت من به فساد و خرابی می گراید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، فقها و عمرا را دو گروهی دانست که پیامبر(ص) به آن اشاره کردند و افزود: امروز مسئولیت ما بسیار سنگین شده است، برای اینکه برخی فقها امیر هم هستند.

امام جمعه شیراز با طرح این سؤال که آیا در زمان پیامبر(ص) فقه به معنای اصطلاحی امروز معنا داشته است؟ عنوان کرد: بله اینگونه است، فقه به معنای اصطلاحی بوده است، اما نه به خاطر اینکه بگویید این اصطلاح حقیقت شرعی بوده است، بحث تاریخی است، قبل از اسلام ادیانی وجود داشته که یکی از آنان دین یهود بوده و فقه نیز دارند.

وی تصریح کرد: دین یهود نسخ شده  است، اما این اصطلاح قبل از اینکه شرعیت اسلام بیاد مطرح بوده است، همچنین زردتشتی ها نیز اینگونه بوده اند، بنابراین عالم دین قبل از اسلام نیز بوده است، ما نیز در مقابل فقه سایر ادیان فقه اسلامی داریم دینی که فقه ندارد، مسیحیت است، البته فقه به معنایی که برای ادیان دیگر گفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه عالم دین در زمان پیامبر(ص) بوده است، افزود: این عالمان باید صالح باشند تا جامعه به صلاح بیاید، از این رو یک تکلیفی برگردن ما به وجود می آید چراکه لباس علم را پوشیده ایم، اکنون این صالح بودن باید مقداری متناسب با نیاز های امروز را تعریف کنیم.

وی مطرح کرد: روحانیت باید متناسب با روز فعالیت های خود را افزایش دهند، صلاح کار امروز را باید تشخیص دهیم و به آن عمل کنیم، باید همسو با مقام معظم رهبری عمل کنیم، باید همراه ولایت باشیم نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر حرکت کنیم، وظیفه ما در قبال ولی امر اطاعت کردن است، نباید خلاف جهت گیری مقام معظم رهبری عمل شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح اینکه برای تطبیق حکم به موضوع به افزایش اطلاعات نیاز داریم، اضافه کرد: باید برنامه اقتصادی را بدانیم تا مدیریت راهبردی را انجام داده باشیم، لذا تلاش می کنیم که بانک اطلاعاتی در زمینه مسائل راهبردی داشته باشیم، تا ائمه جمعه به راحتی بتوانند اطلاعات لازم را دریافت کنند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان