کد خبر: ۱۴۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
معاون عمرانی استانداری فارس خبر داد:

جذب ۹۹ درصدی اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در فارس

معاون عمرانی استانداری فارس از جذب ۹۹ درصدی اعتبارات اسناد خزانه اسلامی توسط دستگاه های اجرایی فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع استانداری فارس، محمود رضایی  اعتبارات تملک دارایی های سال ۹۸ را حدود ۷۶۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار در قالب اسناد خزانه به استان فارس تخصیص پیدا کرده است که خوشبختانه نزدیک به صد در صد این اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی استان جذب شده است. 

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبار جذب شده اسناد خزانه در استان فارس ۷۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به۸۲ دستگاه های اجرائی، دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و علمی و نیز ۱۰۵ شهرداری 
بوده است.

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین خاطر نشان کرد: از اعتبار ۷۶۶۰ میلیارد ریالی عمرانی فارس، ۷۲۳۵ میلیاردریال مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۴۲۴ میلیارد ریال مربوط به شهرداری ها بوده است. به گفته وی نرخ جذب اعتبارات در این حوزه  در دستگاههای اجرایی۹۸  درصد و در شهرداری ها ۹۴ درصد بوده است.

رضایی اعلام کرد: این اعتبارات مربوط به دستگاه ها، نهادها و شهرداری هایی بود که دارای تخصیص اسناد خزانه اسلامی مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۹۸ بودند.

 وی اظهار کرد: استان فارس جزو ۵ استان برتر کشور در جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در سال ۹۸ بوده است.
معاون عمرانی استانداری فارس البته در خصوص  اعتبارات مصوب هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه ای فارس در سال ۹۹  نیز توضیح داد و گفت : این اعتبارات برای سال جاری، رقمی  معادل  ۱۳هزار و ۶۸۰ میلیاردریال است که با توجه به ابلاغ تخصیص به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری های دارای اعتبار برای جذب اسناد خزانه، انتظار می رود این دستگاه‌ها و نهادها به تدریج برای جذب اعتبارات اقدام کرده و از هر گونه اهمال کاری و فرصت سوزی در این پرهیز کنند.


نظرات بینندگان