کد خبر: ۱۴۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

تقدیر از برگزیدگان استانی جشنواره سفیران سلامت

برگزیدگان استانی جشنواره سفیران سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس معرفی شدند.
به گزارش شیرازه؛ در آئینی که به همین منظور و به صورت وب کنفرانس برگزار شد، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به موضوع پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) و سفیران سلامت بر اهمیت اجرای این پروژه تأکید کرد و گفت : مشارکت فعال، هماهنگی اولیای دانش آموزان با آموزه های اولیای مدرسه، تضمین کننده تحقق اهداف پروژه خواهد بود.

احمدعلی قهرمانی گفت: دوره های آموزشی ضمن خدمت از طرف دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش برای همکارانی که در اجرای این پروژه همکاری دارند، فعال شده که با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز هر اداره به شیوه حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و غیر حضوری برگزار می شود.

در ادامه فیاض پور معاون آموزش ابتدایی نیز گفت: یادگیری دانش آموزان ارتباط مستقیم با سلامت جسمی و روحی آنها دارد.

او بر آموزش در شرایط کرونایی و همچنین اجرای حرکات ورزشی برای جلوگیری از  چاقی دانش آموزان تأکید کرد  و گفت:  با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توانیم خانواده ها را  از عوارض چاقی و اضافه وزن فرزندانشان مطلع  سازیم و با مشاوره و حمایت با همکاری خانه و مدرسه  دانش آموزان می توانند کنترل وزن و سلامتی آینده خود را تضمین کنند. 

زارعی رئیس اداره سلامت و تندرستی نیز با بیان اینکه رعایت نکردن سبک زندگی سالم و کم تحرکی موجب بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و بسیاری دیگر از بیماری ها می شود گفت: با تغییر الگوی زندگی می توان یک زندگی سالم و شاداب داشت.

او افزود: سفیران سلامت به عنوان پیام آوران بهداشت و سلامت آموزشهای بهداشتی را توسط مربیان و یا رابطین بهداشت فرا می گیرند تا به همکلاسی های خود در مدرسه و خانواده های خود این آموزش های بهداشتی را انتقال داده و باعث فرهنگسازی در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها شوند.

رییس اداره سلامت استان، خود مراقبتی و ترویج ارتقای سلامت در بین دانش آموزان را از اهداف سفیران سلامت در مدارس عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۱۳۰ هزار سفیر سلامت در سه مقطع ابتدایی ،متوسطه اول و متوسطه دوم در مدارس شهرستان های استان فارس فعالیت می کنند.
 زارعی همچنین توضیحاتی در مورد جشنواره سفیران سلامت ارائه کرد و گفت: سال گذشته تعداد4012 اثردررشته های مقاله نویسی ،داستان نویسی، نقاشی، طراحی، گرافیک، نشریه دیواری، شعر، فیلم کوتاه، عکاسی، نمایش، سرود، خوشنویسی به دبیرخانه  شهرستان ها ارسال گردید.

او ادامه داد: از این تعداد، 735 اثر برگزیده به دبیرخانه استانی ارسال گردید که با توجه به شرایط کرونایی در سال جاری جمع آوری آثار به شیوه مجازی از طریق دریافت فایل آثار در قالب لوح فشرده انجام شد.

زارعی خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار توسط داوران متخصص از حوزه فرهنگی و هنری تعداد 275 اثر برگزیده استانی به عنوان منتخب معرفی و به صاحبان اثر، لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

لازم به ذکر است در طرح سفیران سلامت آموزش و پرورش ناحیه 4 موفق به کسب مقام اول، ناحیه 3 دوم و لارستان مقام سوم را کسب نمودند که به صورت نمادین از مدیران ناحیه 4 تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان