کد خبر: ۱۴۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

برگزاری عزاداری اربعین حسینی به صورت سراسری در کشور

عزاداری اربعین حسینی با قرائت خانوادگی زیارت اربعین به صورت سراسری در کل کشور و استان فارس در روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه ساعت ۹ صبح برگزار می گردد که این مراسم همزمان از رسانه ملی نیز پخش خواهد شد.
به گزارش شیرازه؛ سید مجتبی علوی، دبیر ستاد اربعین استان فارس در رابطه با برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، مطرح کرد: با توجه به برنامه ریزی های قبلی و اطلاع رسانی های انجام شده و هموطنان عزیزمان هم در جریان قرار گرفته اند امسال به هیچ عنوان راهپیمایی اربعین حسینی توسط زائرین ایرانی  برگزار نخواهد شد.

سید مجتبی علوی اردکانی، مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری اعلام کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همانگونه که از قبل هم اطلاع رسانی و اعلام شده بود کشور عراق مرزهای خود را با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته و اجازه ورود هیچ زائری را به این کشور نمی دهد. 

وی ادامه داد: حتی اجازه ورود به موکب ها و خدمه آن ها نیز داده نشده است و هیچ موکب ایرانی چه در شهرهای مرزی ایران و چه در عراق مستقر نمی باشد و بنابراین  خدماتی نیز  ارائه نخواهد شد، لذا از عزاداران حسینی تقاضا داریم به  هیچ عنوان به سمت شهرهای مرزی حرکت نکنند.

این مقام مسئول در رابطه برنامه های روز اربعین بیان داشت: امسال برگزاری مراسم اربعین و دهه آخر صفر همانند دهه اول محرم با حفظ و رعایت کلیه دستورالعمل ها و پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی صادره از ستاد کرونا به صورت مختصر و تجمع حداقلی خواهد بود.

علوی افزود: پیشنهاد ما و ستاد ملی کرونا، قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا و به جا آوردن اعمال این روز در منزل می باشد.

تدوین در پایان با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری از برگزاری مراسم روز اربعین به صورت سراسری در رسانه ملی خبر داد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز به این شیوه و امر تاکید داشته اند؛ به همین منظور با هماهنگی صورت گرفته با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مراسم قرائت خانوادگی  زیارت اربعین حسینی به صورت سراسری و در کل کشور و استان فارس در روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی راس ساعت ۹ برگزار خواهد شد که هم زمان این مراسم از رسانه ملی پخش خواهد گردید. بنابراین هم استانی های عزیز را جهت  بهره بردن از فیض معنوی این مراسم  به قرائت این زیارت دعوت می کنیم.

نظرات بینندگان