کد خبر: ۱۴۲۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹
استاندار فارس در استهبان:

اگر تاریخ بخواهد در خصوص این ۸ سال دولت تدبیر امید قضاوتی کند، قضاوت خوبی خواهد کرد

جلسه مشترک شورای اداری استان فارس و شهرستان استهبان با حضور استاندار و سایر اعضا در سالن استاد سید محمد مرشدی دانشگاه آزاد برگزار گردید.

به گزارش استهبان آنلاین، جلسه مشترک شورای اداری استان فارس و شهرستان استهبان با حضور استاندار و سایر اعضا در سالن استاد سید محمد مرشدی دانشگاه آزاد برگزار گردید.

در ابتدا حجه الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه استهبان ضمن خوش آمد گویی خدمت استاندار گفت:امروز دولت در وضعیت خوبی به سر نمی برد و نیاز به حمایت دارد. ما در شهرستان چند مشکل اساسی داریم.

امام جمعه استهبان، ضمن اشاره به مشکل اسکان روستاهای زیر آب رفته گفت:مسئله اسکان چند روستا که زیر آب رفته است، دغدغه ۱۵ ساله ما شده است. این مسئله دست خود ما می باشد دیگر به تحریم ها ربطی ندارد. زمینی را در اختیار مردم قرار دهند. مردم سه روستا آواره شده اند. باغ و شغل آنان دچار مشکل شده است. باید زمینی را در اختیار آن ها قرار داد تا مشکل اسکان و اشتغال آنان رفع گردد.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به مشکلات روستای قشم قاوی و خانه کت گفت:امروز این دو روستا در طرف دیگر شهرستان مشکل آب و گاز دارند. این باید پیگیری شود تا مشکل حل گردد.

امام جمعه استهبان در ادامه گفت:انتقال آب از سد رودبال سال هاست که مشخص شده است و نیاز به حمایت دارد.

ایشان ضمن اشاره به مشکل قیمت زمین در شهرستان گفت:مشکل قیمت زمین در استهبان، الان چند برابر شده است. اگر دامنه شهر گسترش پیدا کند، قطعا مشکل اسکان مردم حل خواهد شد.

حجه الاسلام خاوری با اشاره به تعطیلی راه آهن گفت:کارگاه راه آهن گل‌گهر شیراز تعطیل شده است و حتی ساختمان کارگاه را خراب کردند و به بوشهر انتقال دادند. این نشان می‌دهند که بابت مسئله مالی نبوده است.

امام جمعه استهبان در ادامه گفت:بحث آموزش و پرورش نیاز به پیگیری دارد و من در جلسه ی فرمانداری هم خدمت شما عرض کردم.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری ضمن اشاره به ۳ درصد بودجه نفت و گاز گفت:شهرستان استهبان از ۳ درصد بودجه نفت و گاز برخوردار نیست، از طریقی باید این مسئله را حل کرد.

اگر تاریخ بخواهد در خصوص این ۸ سال دولت تدبیر امید قضاوتی کند، قضاوت خوبی خواهد کرد

ایشان با اشاره به استقلال هفت شهرستان در استان گفت:اخیرا دیدیم هفت شهرستان به استان اضافه شد اما بخش ایج ما با این همه قدمت ، هنوز استقلال پیدا نکرده است.

در ادامه دکتر طهماسبی نماینده استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز نیاز است که خط مرزی شهرستان استهبان تثبیت شود.

طهماسبی در ادامه در خصوص بختگان گفت:با این حقابه مختصر، مشکل این دریاچه حل نمی شود. نیاز به یک حمایت همه جانبه در حد احیای دریاچه ارومیه باشیم. امروز مردم آن منطقه دچار بیماری هایی بابت ریز گرد ها شده اند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس پس از قرائت مصوبات جلسه گفت:اگر تاریخ بخواهد قضاوتی کند در خصوص این ۸ سال دولت تدبیر امید، قضاوت خوبی خواهد کرد. همکاران تکریم مردم، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی آنان هست.

وی در ادامه گفت:پروژه ها و مشکلات مردم را جناب آقای خاوری مطرح نمودند. ما در پروژه آبرسانی قشم قاوی و خانه کت را پیگیر هستیم. در خصوص تقسیمات قبلا هم گفتیم که یک کار اقناعی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم این اتفاق بیفتد و این تکلیف فرماندار دو منطقه می باشد.

رحیمی در خصوص مشکل اسکان سه روستا گفت:قبلا زمین هایی را در مناطقی در نظر گرفته بودیم که گویا مشکلاتی داشته است. همین جا دستور می دهم که این کار سریعا پیگیری انجام شود. تصمیم ما این است که هر روستایی که قرار است جا به جا شود، باید در حوزه تقسیمات همان شهرستان قرار بگیرند.

نویسنده :
مهدی اکبری نژاد
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
0
ایکاش بودیم و قضاوت تاریخ هم می دیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
0
البته جناب رحیمی یاد جمله معروفی افتادم
که هیچ بقالی ماستش را ترش نمی داند
روحانی ....تاریخ ایران حتی از بنی ......هم .....تر شد
تور ا به روحانی واگذار کردیم و روحانی را بخدا