کد خبر: ۱۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در گفتگو با شیرازه؛

دولت بایستی مبلغ اختصاص یافته از سوی مقام معظم رهبری را به علوم پزشکی ها تخصیص دهد/ مجموعه ستادهای کرونا در استان ها باید تصمیم گیری کنند و برای تصمیمات خود ضمانت اجرایی در نظر بگیرند

قادری عنوان کرد:دولت بایستی مبلغ اختصاص یافته از سوی مقام معظم رهبری را به علوم پزشکی ها تخصیص دهد و قطعاً با توجه به شرایط پیش آمده در هفته کاری پیش روی مجلس موضوع را دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که اگر دولت تعللی داشته یا مشکلی وجود دارد کمک کنیم مشکل حل شود.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، با توجه به شدت شیوع بیماری کرونا و کم‌رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و مهمتر از آن عدم توانایی دولت در کنترل شرایط موجود به نظر ورود نمایندگان مجلس به این موضوع الزامی است، از طرفی نیز پس از موافقت مقام معظم رهبری با برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی توسط دولت برای کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، چندین بار نمکی، وزیر بهداشت عنوان کرده است که این مبلغ بصورت کامل در اختیار وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا قرار نگرفته است.

در این خصوص گفتگویی با قادری نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی انجام داده ایم.

جعفر قادری در گفتگو با شیرازه گفت:دولت بایستی مبلغ اختصاص یافته از سوی مقام معظم رهبری را به علوم پزشکی ها تخصیص دهد و قطعاً با توجه به شرایط پیش آمده در هفته کاری پیش روی مجلس موضوع را دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که اگر دولت تعللی داشته یا مشکلی وجود دارد کمک کنیم مشکل حل شود و اگر تعللی هم می کند جلوی آن گرفته شود که این مبلغ ذکر شده به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند.

قادری در ادامه در خصوص اجباری شدن استفاده از ماسک و در نظر گرفتن جریمه برای رفتار هایی که می‌تواند منجر به تشدید کرونا شود و دامنه فراگیری و ابتلا به این ویروس را بیشتر کند،عنوان کرد: در این راستا مجموعه ستادهای کرونا در استان ها باید تصمیم گیری کنند و برای تصمیمات خود هم ضمانت اجرایی در نظر بگیرند و اگر اهرم هایی هم نیاز است قطعاً مجلس کمک می کند تا با استفاده از ابزارهای لازم کار انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان نمی‌توانند با یک هم فکری مهلتی را برای رئیس‌جمهور تعیین کنند تا تصمیمات جدی و محکم تری اتخاذ شود؟ ابراز داشت: این گونه تصمیمات از نوع تصمیمات اجرایی است و چیزی نیست که مجلس ورود کند و ستاد ملی کرونا این امکان و اختیار را دارد و هر تصمیمی که می گیرد برای همه لازم الاجرا است.

قادری با بیان اینکه موضوع از جنس قانونگذاری نیست که ما نمایندگان بخواهیم در مجلس مصوب کنیم،تصریح کرد: اما پیگیری اقدامات لازم و دادن تذکر به وزیر آموزش و پرورش جهت جلوگیری از حضور دانش آموزان در مدارس و یا تامین منابع مالی مورد نیاز وزارت بهداشت در مجلس قابل پیگیری است.

نماینده مردم شهرستان شیراز اضافه کرد: از طرفی نیز اینکه ما بخواهیم قانون وضع کنیم چندان موضوعیتی ندارد چون تا بخواهیم فرآیند تصویب قانون را طی کنیم مدت زمان زیادی طول می‌کشد، ولی قطعاً پیگیری‌های اجرایی و اداری توسط نمایندگان انجام خواهد شد تا کار به جاهای باریک و حساس نکشند تا جان و سلامت مردم هم حفظ شود.

قادری در پاسخ به سوال دیگری که آیا نمایندگان استان فارس جلسه‌ای را در راستای تعطیلی و یا محدودیت های حداکثری در استان فارس با استاندار برگزار کرده‌اند و در این خصوص تصمیم گیری شده است؟ گفت: گر چه در جلساتی که برگزار می شود به این موارد هم اشاره می شود اما هنوز جلسه خاصی برای تصمیم گیری کرونا برگزار نشده است./

انتهای پیام/


نظرات بینندگان