کد خبر: ۱۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
ابراهیم عزیزی:

ما نیازی به ابراز تأسف اروپایی ها نداریم

نماینده مردم شیراز گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به صورت جدی و قاطع وارد معادلات بین المللی شده و از حالت انفعالی که نسبت به واکنش اروپایی ها دارد، خارج شود چرا که ما نیازی به ابراز تأسف اروپایی ها نداریم و منتظر اقدام حقوقی و قانونی آنها هستیم.
 ابراهیم عزیزی ضمن محکوم کردن تحریم 18 بانک ایرانی از سوی آمریکایی ها، آن را اقدام جدیدی ندانست و گفت: کاخ سفید همواره از ابزار تحریم به عنوان حربه ای علیه ایران و در شرایط کنونی برای تبلیغات انتخاباتی ترامپ استفاده می کند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران باید بتواند از فرصت استفاده کرده و نظام اقتصادی، بانکی، تولیدی و بخش های مختلف صنعتی را احیا و به سمت خودکفایی گام بردارد.
 
عزیزی اضافه کرد: این نوع اقدام ضد بشری از سوی کشورهایی که ادعای پیشرفت و دفاع از حقوق بشر را دارند نشان دهنده این است که حقوق بشر تنها شعاری برای آمریکا و هیأت حاکمه این کشور است.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تحریم بانک هایی که در حوزه غذا و دارو فعالیت تخصصی انجام می دهند آن هم در زمانی که پاندمی کرونا در ایران هم مانند دنیا وجود دارد، قطعا اقدامی خلاف حقوق بشر است.
 
رئیس کمیته امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به صورت جدی و قاطع وارد معادلات بین المللی شده و از حالت انفعالی که نسبت به واکنش اروپایی ها دارد، خارج شود چرا که ما نیازی به ابراز تأسف اروپایی ها نداریم و منتظر اقدام حقوقی و قانونی آنها هستیم.

نظرات بینندگان