کد خبر: ۱۴۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

برای 13 شهرستان فارس سند جامع باز آفرینی شهری تهیه شده است

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در راستای توسعه متوازن تمامی نقاط شهری بر پایه عدالت اجتماعی و به منظور افزایش کیفیت سکونت در تهیه های ناکارآمد شهرهای استان فارس که در محدوده بافت های ناکارآمد تا کنون شناسایی نشده بود با تامین اعتبار لازم سند جامع باز آفرینی شهری برای 13 شهرستان تهیه شده است.
 جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: شهرهای زرقان ، بوانات، خشت، حاجی آباد، نور آباد، قادر آباد، نو بندگان ، بیضاء، قطب آباد، سیدان ، صفاشهر، سروستان و اردکان شهرهایی هستند که تاکنون محدوده بافت ناکارآمد آن شناسایی نشده بود و هم اکنون نسبت به تهیه طرح های مطالعاتی شناسایی و معرفی محدوده های هدف باز آفرینی که همان تهیه سند جامع باز آفرینی شهری می باشد اقدام گردیده است.
وی خاطر نشان ساخت: این مطالعات در دو بخش محدوده گذاری ناکارآمدی محلات شهری و معرفی بسته های سیاستی و اجرایی در رفع ناکارآمدی محلات شهری و با هدف اولویت بندی محلات جهت اجرای بسته های سیاستی و اجرایی، تدوین ساز و کارهای تعامل میان نهادهای دولتی ، عمومی و مردم و تخصیص منابع مالی تدوین گردیده است.
مهندس زاهدی اذعان داشت: بر این اساس مجموع مساحت 8/1295 هکتار در شهرهای اشاره شده به عنوان محدوده ای ناکارآمد شهری مشخص که برای آنها راهکارها و بسته ای پیشنهادی رفع ناکارآمدی ارائه گردیده است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد:محدوده ای نیازمند احیاء بهسازی و نوسازی در واقع محدوده ای تاریخی شهرها ،پهنه های نابسامان حیاتی شهرها( که حاصل ساخت و ساز دهه های اخیر هستند)، پهنه ای شهری با پیشینه روستایی (که در اثر گسترش بی رویه شهرها در عرصه کنونی شهرها ادغام شده اند) و سکونتگاههای غیر رسمی که در محدوده مصوب شهرها قرار دارند هدف برنامه ای احیاء ، بهسازی و نوسازی شهری می باشند.
او اظهار امیدواری کرد: امیدواریم چشم اندازی که با تهیه این طرحها و اجرای صحیح آن متصور است بتواند در مقوله ای استاندارد سازی مسکن، افزایش سرانه خدمات عمومی و زیر ساخت های شهری ، امید به زندگی و آسایش در خانواده ها را با مفهوم واقعی بهبود کیفیت زندگی شهروندان محدوده های ناکارآمد نمایان کند.


نظرات بینندگان