کد خبر: ۱۴۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
در ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه مطرح شد:

امکان اعمال محدودیت های جدید در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست با اشاره به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کروناویروس در استان، گفت: اعمال محدودیت های جدید در مقابله با کرونا در ستاد دانشگاهی مدیریت کووید۱۹ به تصویب رسید و به ستاد استانی پیشنهاد شد.
یکصد و هشتاد و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس با تاکید اعضای این ستاد بر ضرورت اعمال محدودیت های جدید در استان، با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹  همراه بود.

دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: در صورت تداوم شرایط افزایشی موارد ابتلا به کووید۱۹ در استان، پس از تصویب ستاد استانی مدیریت کروناویروس، محدودیت های جدید در استان فارس اجرا می شود.
 
او بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد نسبت به خطرات بیماری کووید ۱۹ را عامل افزایش موارد ابتلا در استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیماری خطرناک کووید۱۹ در بین برخی افراد جامعه جدی گرفته نشده و این ناآگاهی باعث همه گیری و گسترش شیوع این ویروس منحوس شده است.

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست بر مشارکت مردم در ترویج فرهنگ استفاده از ماسک تاکید کرد و افزود: مجموعه سلامت و دستگاه های اجرایی بدون همکاری و همیاری مردم، نمی توانند در برابر کروناویروس موفق باشند.  

 
در ادامه این نشست ضمن بررسی آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی علت های افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و مرگ و میر بیماران در روزهای اخیر، از جمله محورهای نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس بود.

دکتر همتی ضمن بررسی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان های استان، بر اعزام تیم های نظارتی و هماهنگی با مسوولان این شهرستان ها برای ترویج استفاده از ماسک و ارتقای آگاهی مردم به رعایت دستورات بهداشتی تاکید کرد.

 در این نشست از سوی اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس نیز در خصوص فعالیت حوزه های مختلف مانند توسعه تجهیزات و ملزومان پزشکی، روند پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، فرآیندهای مراقبت بهتر از بیماران، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های مختلف استان، روند انجام تست های تشخیصی و اعمال محدودیت های جدید در استان توضیحاتی ارائه شد.

نظرات بینندگان