کد خبر: ۱۴۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس در آستانه وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و باید همه مردم در قبال پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ احساس مسئولیت داشته باشند.
به گزارش شیرازه، سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۱۵ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و باید همه مردم در قبال پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری احساس مسئولیت داشته باشند.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۳۱۲ هزار و ۷۳۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۶۲ هزار و ۳۳۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۵۵ هزار و ۶۴۸ نفر اعلام کرد.

حسینی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۹ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های کووید تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا، بستری و فوت در استان، توصیه کرد: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیرضرور و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، کرونا ، شیراز
نظرات بینندگان