کد خبر: ۱۴۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

استفاده اجباری از ماسک و محدودیت های کرونایی در شهرستان فسا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان در زمینه درگیری با کرونا با اعلام استفاده اجباری از ماسک از در خانه ، برخی محدودیت های تازه پیرامون فعالیت اصناف و کارکردهای شهری اعلام کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، حسین آرگیو  روز یک شنبه با اعلام این محدودیت ها اظهار داشت : همه رستوران ها ، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ ها ، فست فود ها ، قهوه خانه ها و آرایشگاه های زنانه شهرستان فسا تا اطلاع  بعدی تعطیل می باشند.

فرماندار فسا همچنین در اعلام محدودیت های تازه کرونا دراین شهرستان اضافه کرد : مراکز تفریحی ، توریستی و رفاهی ،مساجد ، بقاع متبرکه ، آرامستان ها ،پارک و بوستانها و کلیه باشگاه های ورزشی ، کتابخانه ها و  آموزشگاه های مختلف تعطیل  است ، برگزاری  هر گونه مراسم شادی و عزا  در شهرستان فسا ممنوع می باشد و مراسم تشییع جنازه متوفیان ، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام شود.

به گفته رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان فسا  کلیه ی مدارس موظف به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تداوم آموزش از طریق فضای مجازی می باشند و همچنین ارایه  هر گونه خدمت به افراد فاقد ماسک در اداره ها و دستگاه های اجرایی ، شرکت ها و اصناف ممنوع و تخلف ست و با متخلفان برخوردی جدی و قاطع خواهد شد.

فرماندار فسا همچنین تاکید کرد:  تمامی واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان  موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند. 

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا همچنین گفت: با در نظر گرفتن اینکه زمان دقیقی برای از بین رفتن ویروس کرونا مشخص نشده و این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به نظر می‌رسد که باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم و با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی، هزینه‌های کمتری را به خودمان، خانواده و جامعه تحمیل کنیم.  

 آرگیو،  افزود: کرونا بسیاری از معادلات اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است  لازم است با اعمال بازرسی‌های دقیق، نحوه فعالیت صنوف مختلف در چنین شرایطی رصد و بررسی شود.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه رعایت نکردن مسایل بهداشتی و حفاظتی، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، با صنوفی که اینگونه مسایل را رعایت نکنند، برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظرات بینندگان