کد خبر: ۱۴۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

شیراز میزبان کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی خاورمیانه

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری دوازدهمین کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی خاورمیانه و پنجمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی به میزبانی این دانشگاه به شکل وبینار از ١٣ تا ۱۶ آبانماه امسال خبر داد.
به گزارش شیرازه، محمدجواد زیبایی نژاد در نشست خبری، گفت: علی رغم برنامه ریزی‌ها برای برگزاری کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی خاورمیانه و پنجمین کنگره مداخلات پیچیده قلبیدر فرودین ماه امسال، اما با شیوع بیمای کرونا به تعویق افتاد.

او برگزاری این وبینار را همانند برگزاری برنامه‌های یک کنگره دانست و افزود: این وبینار از ساعت ٨ صبح تا ٨ شب طی روز‌های اعلام شده برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه در طول کنگره به طور متناوب برنامه‌هایی در خصوص پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی اجرایی می‌شوند، گفت: تمام گروه‌های قلبی و عروقی از جمله جراحان قلب، بیهوشی قلب، گروه‌های فوق تخصصی الکتروفیزیولوژی، پرستاری، اکو و... در این برنامه حضور فعال دارند.

به گفته زیبایی نژاد، ٥٠ درصد از سخنرانی‌های این کنگره به شکل سخنرانی‌های از قبل ضبط شده است و گروه فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شکل گسترده از برگزاری این کنگره حمایت کرده اند.

او ادامه داد: به جز مباحثی که در زمینه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی متکی بر اخرین یافته‌ها در این وبینار مطرح می‌شود، در زمینه بیماری کووید ١٩ و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی و عروقی و فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری و درمان بیماری کرونا نیز مطرح خواهد شد.

رئیس دوازدهمین کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی خاورمیانه و پنجمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی خاطرنشان کرد: در وبینار امسال اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی مهم کشور که در زمینه بیماری‌های قلب و عروق فعالیت دارند، مشارکت کرده اند و سخنرانان نیز از تمام مراکز استان ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و خارج از کشور هستند.

زیبایی نژاد، محور برنامه امسال این دو کنگره را از پیشگیری تا مداخله عنوان کرد و افزود: در بخش پیشگیری مباحث جدیدی به بیماری‌های فشارخون، قندخون، چربی خون و سندروم متابولیک اختصاص داده ایم.

او با بیان اینکه سندروم متابولیک چند دهه اخیر جامعه بشری را درگیر کرده، گفت: این سندروم شامل چاقی، عدم تحرک، فشارخون، دیابت و چربی خون است و شدت بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی، فشار خون و قندخون مستعد کننده فعالیت ویروس کروناست، گفت: متاسفانه در این گروه بیماری و مرگ ناشی از بیماری کرونا بیش از سایر اقشار جامعه است.

زیبایی نژاد با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در دو مقطع زمانی حمله اول و دوم کرونا در استان فارس، گفت: در حمله اول کرونا که شاهد فوت١٠٠ هم استانی در فارس بودیم بیش از٨٠ درصد از فوت شدگان دارای بیماری زمینه‌ای بودند. تعدادی هم بیماری‌هایی مانند سرطان و نارسایی کلیوی داشتند و آمار کسانی که هیچ گونه بیماری زمینه‌ای شناخته شده نداشتند، بسیار کم بود.

او خواستار مواظبت بیشتر افرادی دارای بیماری قلبی عروقی در شرایط کرونایی شد و گفت: این افراد علاوه بر احتیاط‌های لازم از شرکت در تجمعات، انجام مسافرت و ... به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان