کد خبر: ۱۴۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی با هدف شفافیت و تسریع در فرآیند راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی فارس گفت : شفافیت ، تسریع در فرایند و آگاهی بخشی به متقاضیان مهمترین هدف سازمان بهزیستی از راه اندازی سامانه فرزند خواندگی است .
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، دکتر محمدصادق کشفی نژاد با اشاره به برنامه ریزی و تاکید دولت  در خصوص راه اندازی دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری مردم در ادارات و سازمان ها، اظهار داشت : راه اندازی سامانه فرزندخواندگی گامی بلند و موثر در راستای تحقق دولت الکترونیک در سازمان بهزیستی و تسریع در فرآیند پاسخگویی و پیگیری مطالبات گروه هدف است. 
وی افزود : متقاضیان فرزندخواندگی می توانند جهت ثبت نام و ثبت درخواست از طریق سامانه سازمان بهزیستی  به نشانی  http://adoption.behzisti.net   اقدام نمایند.
مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد : با اجرایی شدن این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می شود. 
دکتر کشفی نژاد شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه ، تسریع در عملیات واگذاری کودکان حائز شرایط فرزندخواندگی ، تشکیل پروفایل فردی برای هر متقاضی جهت  اطلاع از آخرین وضعیت پرونده ، قابلیت رصد و ارزیابی مدیران بالاسری در سطوح استانی و کشوری با سطوح دسترسی متناسب در مورد تمامی پرونده ها ، آگاهی بخشی ابتدایی به متقاضیان در خصوص قوانین فرزندخواندگی ، آموزش و آگاهی بخشی بعدی به خانواده های فرزندپذیر ، پیگیری وضعیت فرزندخوانده تا ۱۸سالگی ، ارجاع متقاضیان به مراکز مشاوره معتبر و پیگیری نتایج بصورت الکترونیک ، اطلاع رسانی از تمامی مسیرهای موجود متصل به سامانه مادر(کارتابل شخصی، پیامک و... و در نهایت تجمیع اطلاعات متقاضیان جهت هدایت بهتر فرزندان حائز شرایط برای فرزندخواندگی به استانهای مورد نیاز را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد.

نظرات بینندگان