کد خبر: ۱۴۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:

جمعیت کیفری زندان‌ها باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کاهش یابد

حیدر آسیابی خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر متهمان بازداشتی تحت قرار در این استان شد.
حیدر آسیابی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های اشتغال و اندرزگاه‌های مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز بیان کرد: با توجه به اجرای طرح غربالگری قضایی در زندان‌های سراسر کشور، استان فارس باید در اجرای این طرح الگو باشد و دادستانی مرکز استان بر روند اجرای آن نظارت کند.

او با بیان اینکه خوشبختانه کمیسیون عفو استان فارس فعال است و جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود، خطاب به مدیرکل زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: پرونده زندانیان واجد شرایط را به این کمیسیون معرفی کنید تا بتوانند از ظرفیت کمیسیون در عفو‌های موردی استفاده کنند البته اجرای احکام باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس یادآور شد: حقوق محکومین باید درخصوص اعطای تسهیلات قانونی به ویژه عفو به آنان تفهیم شود.

آسیابی گفت: ملاک ما در اعطای تسهیلات، اجرای قانون است و شرایط اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط به استناد ماده ۵۲۰ آیین دادرسی کیفری، با اخذ تأمین مناسب و حدنصاب باید تسهیل شود.

او همچنین هدف از این بازدید غیرمترقبه را آشنایی نزدیک با مشکلات زندانیان و مجموعه زندان و بررسی درخواست‌های زندانیان عنوان کرد و افزود: طی این بازدید به تعدادی از زندانیان واجد شرایط در زندان‌ها تسهیلات قضایی اعطاء می‌شود و با بررسی پرونده قضایی زندانیان تعداد ۱۲۳ نفر زندانی واجد شرایط توسط قاضی ناظر زندان، تسهیلاتی همچون مرخصی و مرخصی پایان حبس به آنان اعطا شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس یادآور شد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه، جمعیت کیفری زندان‌ها باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کاهش یابد.

او افزود: مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی، رسالتش اشتغال است و باید در این مکان، اشتغال ۱۰۰درصدی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم با همت همکاران قضایی، ظرفیت اشتغال را در این مجموعه افزایش داده تا این مهم محقق شود.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس نیز گفت: از طریق اقدامات مددکاری و قضایی پرونده زندانیان تحت قرار بررسی و پیگیری می‌شود می‌طلبد قضات در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان