کد خبر: ۱۴۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر فارس:

مطالبه‌گری برای مردم یك اصل است و پای آن هم ایستاده‌ایم

جلسه مشترک جهاددانشگاهی فارس با سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر برگزار شد.
به گزارش شیرازه؛ محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر فارس، در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان گفت: با مجموعه جهاد دانشگاهی آشنایی كاملی داریم و بحمد الهی افرادی جهادگر در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی با تأكید بر لزوم ارتقای همكاری‌های بین‌سازمانی برای فعالیت در عرصه فضای مجازی افزود: باید تلاش كنیم تا كارهای علمی را در فضای مجازی انجام دهیم و در این زمینه نیز از هیچ همكاری با سازمان‌های دیگر دریغ نخواهیم كرد.
مطالبه‌گری برای مردم یك اصل است و پای آن هم ایستاده‌ایم
صحت، جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای جوان، جهادی و علمی دانست كه باید یك شاخصه مهم دیگری هم به آن اضافه كرد و آن تعهد و تدین است و سپس ادامه داد: جهادگران دانشگاهی همگی افرادی معتقد هستند و مسلماً كار كردن پای اعتقادات و باورها موجب پیشرفت امور می‌شود.

رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر به اهمیت تلاش در عرصه فضای مجازی اشاره كرد و گفت: امروز فضای مجازی مثل قبل نیست كه گمان كنیم با در دست داشتن یك گوشی می‌توانیم در این فضا فعالیت كنیم بلكه برای فعالیت در این فضا باید كارهای علمی انجام دهیم و اگر بخواهیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید سخنانمان مبنای علمی داشته باشد.

وی ظرفیت‌های سازمان متبوع خود را در این عرصه یادآور شد و افزود: شبكه مجازی بسیج، مركز تولید محتوا، سایت‌های اطلاع رسانی و... ذیل سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه در حال فعالیت هستند كه مسلماً هر كدام آنان می‌توانند در این عرصه نقش مؤثری ایفا كنند و البته برای این كار نیاز به همكاری و همراهی سازمان‌های مختلف هم داریم.
مطالبه‌گری برای مردم یك اصل است و پای آن هم ایستاده‌ایم
صحت با تأكید بر اهمیت بسیج‌سازی تمام امكانات و ظرفیت‌ها در شرایط جنگ نرم گفت: وقتی می‌گوییم جنگ است، واقعاً باید به این مسئله باور داشته باشیم كه جنگ است آن هم یك جنگ تمام عیار بر علیه تك تك افراد ملت ایران. البته این جنگ با جنگ سخت تفاوت‌های عمده‌ای دارد به‌عنوان مثال در دفاع مقدس دشمن مشخص و نمایان بود و تجهیزات آن هم مشاهده می‌شد اما امروز دشمن با فضای مجازی در اتاق ما حضور دارد یعنی نه فقط در شهر ما، بلكه در منزل تك تك افراد جامعه و همراه ما زندگی می‌كند، بنابراین جنگیدن و مقابله با دشمن در این عرصه واقعاً اعتقادی است.

رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر ادامه داد: حتی ادبیات دشمن در جنگ رسانه‌ای و نرم كاملاً جنگی است به‌عنوان مثال وقتی می‌خواهد كاری انجام دهد، می‌گویند عملیات داریم و مسلماً ما هم باید مقابله به مثل كنیم و در این زمینه اقدامات متعددی تاكنون انجام داده‌ایم به‌عنوان مثال در هفته گذشته عملیات اربعین داشتیم كه در آن هم موفق شدیم و هشتك «حب‌الحسین» ترند جهانی شد و فعالان فضای مجازی ما توانستند پرچم امام حسین(ع) را در فضای مجازی بالا نگه دارند و در این زمینه یك كار كاملاً جهادی و علمی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینكه این ظرفیت‌ها می‌تواند در كنار جهاد دانشگاهی قرار گیرد و كارهای بسیار بزرگی در عرصه فضای مجازی با همكاری این دو سازمان انجام داد، گفت: یكی از كارهایی كه با جهاد دانشگاهی می‌توانیم انجام دهیم بحث نهضت سواد رسانه‌ای است و در این زمینه به‌خصوص برای دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان خود باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

سواد رسانه‌ای را در جامعه فرهنگ‌سازی كنیم 
صحت با تأكید بر اینكه باید سواد رسانه‌ای را در جامعه كنونی خود فرهنگ‌سازی كنیم، گفت: اگر سواد رسانه‌ای را فرهنگ‌سازی كرده و به فرزندان و دانش‌آموزان خود آموزش دهیم، وضعیت اتفاقاتی كه در فضای مجازی رخ می‌دهد، بسیار تغییر خواهد كرد و در این زمینه آمادگی داریم تا هر نوع همكاری كه لازم باشد با سازمان‌های مختلفی نظیر جهاد دانشگاهی انجام دهیم.

رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر در ادامه سخنان خود به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایكنا در جهاددانشگاهی اشاره كرد و گفت: اگر با خبرگزاری‌های ایسنا و ایكنا بتوانیم یكسری اقدامات انجام دهیم،‌ حتماً اثرگذار خواهد بود و مسلماً این اثرگذاری هم شخصی یا سیاسی و حزبی نیست، بلكه منفعت آن تنها به مردم باز می‌گردد.

مطالبه‌گری برای مردم در جهت انقلاب؛ رسالت اصلی رسانه‌ها 
وی رسالت اصلی رسانه‌ها را مطالبه‌گری برای مردم در جهت انقلاب اسلامی دانست و گفت: متأسفانه این مسئله موضوع مهمی است كه در رسانه‌های ما گم شده است در حالی كه مطالبه‌گری برای مردم ترس ندارد و حزب و گروه هم نمی‌شناسد و اگر مسؤلیتی را پذیرفتیم باید برای مردم كار كنیم نه اینكه هراس داشته باشیم كه مبادا به خاطر این مطالبه‌گری بدنام شده یا بیكار شویم.

صحت تأكید كرد: مطالبه‌گری برای مردم یك اصل است و پای آن هم ایستاده‌ایم و در این زمینه همه نوع همكاری با خبرگزاری‌های ایسنا و ایكنا انجام خواهیم داد.
مطالبه‌گری برای مردم یك اصل است و پای آن هم ایستاده‌ایم
وی در بخش پایانی سخنان خود به تلاش جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی كنگره علمی رسانه‌ای اشاره كرد و گفت: در این زمینه می‌توانیم همكاری خوبی با جهاددانشگاهی داشته باشیم و برای آن هم باید یك كارگروه متشكل از كارشناسان خبره این عرصه تشكیل شود.
انتهای پيام

نظرات بینندگان