کد خبر: ۱۴۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
فرمانده کل قوا:

امنیت نباشد عدالت هم مختل خواهد شد/ نیروهای مسلّح در ماجرای کرونا و کمک‌های معیشتی حقیقتاً در میدان‌اند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، تحصیل در دانشگاه‌های نظامی را یکی از با شرف‌ترین کارها برشمردند و خاطرنشان کردند: بدون امنیت همه‌ی ارزش‌های مهم کشور دچار اختلال خواهند شد.
 مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، صبح امروز (دوشنبه) از طریق ارتباط تصویری فرمانده کل قوا با فرماندهان و یگان‌های حاضر در مراسم برگزار شد.

مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

- تحصیل در دانشگاه‌های نظامی و دانشگاه‌های سازمانهای نیروهای مسلح ما یکی از باشرف‌ترین و باارزش‌ترین کارها است، چرا؟ چون با تحصیل در این دانشگاه‌ها، جوانان ما وارد نیروهای مسلحی می‌شوند که امنیت کشور را تأمین می‌کند و امنیت برای کشور یک ارزش بسیار والا و اساسی و یک عنصر حیاتی است؛ چون بدون امنیت همه ارزش‌های مهم کشور دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگر ارزش‌های مهم.

- نیروهای مسلح ما به ‌جز تأمین امنیت کارهای مهم دیگری هم دارند که یکی از بزرگ‌ترین کارها ارائه‌ی خدمات به ملت است؛ هم خدمات زیربنایی مثل سد و راه و پالایشگاه و... هم در عرصه‌ی بهداشت و درمان.

- امروز هم در زمینه‌ی مسائل کرونا حقیقتاً نیروهای مسلح در میدان‌اند و در حوزه‌ی کمک‌های معیشتی و عرصه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه کارهای بسیار خوبی به‌وسیله‌ی نیروهای مسلح انجام می‌گیرد.  

- قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است؛ اگر ما برای اقتدار ملی لااقل سه رکن اصلی را در نظر بگیریم، این سه رکن «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است.

- قدرت دفاعی برای اقتدار یک ملت حیاتی است. اگر ملت‌ها این قدرت دفاعی را نداشته باشند، آن کسانی که اهل تجاوز و تعرض و سوءاستفاده و دخالت‌ کردن و دست‌اندازی به دیگر کشورها و ملت‌ها هستند، مانند آمریکا و بعضی از کشورهای دیگر، آنها را راحت نمی‌گذارند و به همه چیز آنها تعرض می‌کنند که امروز می‌بینید به بعضی از کشورها چه تعرض‌هایی می‌شود.  
برچسب ها: رهبر ، افسری ، کل قوا
نظرات بینندگان