کد خبر: ۱۴۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
رئیس شورای هیات مذهبی فارس اعلام کرد:

تمامی اجتماعات و جلسات هیئات مذهبی فارس تعطیل شد

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از تعطیل شدن تجمع‌ و جلسات هیئات مذهبی و همچنین برپایی موکب‌ها در دهه آخر صفر در استان فارس خبر داد.
رضا محمدیان تاکید کرد: با توجه وضعیت شیوع کرونا در استان فارس و مصوبه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌ها از تاریخ چهارشنبه، ۲۳ مهرماه کلیه جلسات هیئات مذهبی تا مدت ابلاغ شده از سوی این ستاد تعطیل شدند.

وی افزود: تمام مجالس هیئات مذهبی از روز ۲۳ مهرماه جاری تعطیل هستند و موکب‌های دارای مجوز سطح شهرها هم بدون پخش نذورات و تجمع افراد صرفاً به جهت پخش صوت و ایجاد فضای معنوی مجاز به ادامه فعالیت از روز ۲۳ مهرماه تا آخر ماه صفر خواهند بود.

محمدیان با بیان اینکه برپایی موکب‌های دیگر نیز برای ایام ۲۸ صفر ممنوع است، گفت: سایر برنامه‌هایی نظیر عرض ادب و تسلیت جمعی از هیئات مذهبی در روز ۲۸ صفر به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) اجرا نخواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس تأکید کرد: با توجه به مجوز ستاد مبارزه با کرونا، فعالیت مساجد و حسینیه‌ها به‌صورت محدود و حداکثر در هر نوبت یک ساعت برای برگزاری نماز جماعت و خواندن ادعیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت است.

وی در پایان با تصریح اینکه در مورد مراسم‌های ماه ربیع‌الاول نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: شورای هیئات مذهبی همواره اهتمام ویژه‌ای برای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به‌منظور حفظ سلامت مردم دارد./ مهر

نظرات بینندگان