کد خبر: ۱۴۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
فرمانده انتظامی فارس؛

عملکرد نیروی انتظامی را نقد کنید اما از پلیس فاصله نگیرید

فرمانده انتظامی استان فارس با تاکید براینکه تمام ماموریت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی با ماهیت ایجاد امنیت و ارتقاء احساس امنیت انجام شده است،از مردم درخواست کرد که عملکرد نیروی انتظامی را نقد کنند،اما از پلیس فاصله نگیرند.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی سه شنبه ۲۲ مهر در یک نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با اعلام این مطلب که بیش از ۹۰ درصد برنامه های بزرگداشت هفته ناجا به شکل مجازی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع بیماری کرونا، طبق مشورت هایی که با حوزه بهداشت و درمان انجام شد مقرر گردید، بسیاری از برنامه‌های مرتبط با این هفته لغو و یا در فضای مجازی برگزار شود، اما حضور در جمع اصحاب رسانه با توجه به اهمیت این قشر برای نیروی انتظامی، نباید حذف می شد.
عملکرد نیروی انتظامی را نقد کنید اما از پلیس فاصله نگیرید

حبیبی با بیان اینکه در این چند ماهی که از سال ۱۳۹۹ گذشت حال تمام ما و خانواده هایمان به گونه ای نگران شیوع بیماری کرونا بود، افزود: از طرفی هم نیروی انتظامی نمی توانست مأموریت‌های خود را کنار گذارد چراکه هم ایجاد امنیت در جامعه لازم بود و هم دادن خدمات انتظامی به مردم، به همین دلیل تمام ماموریت های ما نه تنها کاهش داده نشد بلکه افزایش هم یافت، خصوصاً مواقعی که مسئولین بهداشت و درمان تشخیص می دادند که نیروی انتظامی بایستی در صحنه حضور داشته باشد فعالیت ما بیشتر شد.

 وی در ادامه ابراز داشت: در راستای ماموریت هایی که نیروی انتظامی باید انجام می داد بسیاری از نیروهای ما نیز آسیب دیدند و به این ویروس مبتلا شدن اما به لطف خدا بهبود یافته به جمع خانواده و همکاران بازگشتند.

حبیبی اضافه کرد: نیروی انتظامی هم کنار مردم عزیز بود و هم یار و کمک مجموعه افراد و کادر بهداشت و هم مسئله امنیت را سرلوحه کار خود قرار داد تا آسیبی به مردم وارد نشود و همواره این شعار مجموعه انتظامی بوده که «امنیت و آرامش ما فدای امنیت و آرامش مردم است»

فرمانده ارشد انتظامی در فارس در ادامه به برخی برنامه های هفته آنجا اشاره کرد و افزود:برنامه‌های این هفته را با حضور در حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التکریم شیراز آغاز خواهیم کرد.

حبیبی مجدد بر انجام فعالیت‌ها با استفاده از بستر فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت: تمام ماموریت‌هایی را که امکان هوشمندسازی و انجام در فضای مجازی داشتیم، به این بستر منتقل کرده‌ایم.

او همچنین از امکان تقسیط بدهی خودروهایی که به دلیل جرائم رانندگی بیش از یک میلیون تومان، در پارکینگ نگهداری می شوند خبر داد و گفت:به مناسبت هفته ناجا، این امکان برای تمام افراد فراهم شده است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه تمام ماموریت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی با ماهیت ایجاد امنیت و ارتقاء احساس امنیت انجام شده است، تصریح کرد: از مردم عزیز درخواست داریم که عملکرد نیروی انتظامی را نقد کنید،اما از پلیس فاصله نگیرید،چرا که گاهی شهروندان پلیس را در حین انجام ماموریت‌هایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم منجر به تامین و ارتقاء امنیت جامعه می‌شود، مورد انتقاد قرار می‌دهند.

وی رسانه ها را ابزاری بسیار کارآمد و تاثیرگذار در راستای نزدیکتر کردن مردم با پلیس و تقویت حس پیوستگی و اعتماد دانست و به همراهی پلیس با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در مسیر تحقق جهش تولید، اشاره کرد.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه به تشریح عملکرد ۶ ماهه نیروی انتظامی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی در این زمینه هستیم.

حبیبی همچنین با اشاره به رشد ۸ درصدی کشف موادمخدر در فارس، عنوان کرد: طی ۶ ماه نخست سال بالغ بر ۳۰ تن مواد مخدر در استان کشف شده و در این موضوع باید متوجه بود که کشفیات پلیس در فارس مانند پلیس استان‌های مرزی در حجم‌های بالا نیست و همین امر رشد کشفیات را ارزشمندتر می‌کند.

وی در ادامه به افزایش ۴۹ درصدی کشف در  پرونده‌های مرتبط با پلیس فتا هم اشاره نمود و افزود:
 استان فارس جایگاه سوم به لحاظ کشف جرائم فضای مجازی را در کشور دارد و این در حالی است که بالغ بر ۷۹ درصد از ماموریت‌ها و خدمات پلیس، به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با فضای مجازی ارتباط دارد.

حبیبی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش سرقت‌های خُرد بوده‌ایم،عنوان کرد: اخیرا کُل اعضای ۴ باند حرفه‌ای سرقت به عنف را دستگیر کرده‌ایم که در بازجویی‌ها به ۲۸۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده ارشد انتظامی در فارس به یکی از مهم ترین جرائمی که برخورد آن برای پلیس اولویت دارد اشاره کرد و افزود: قمه‌کشی و عربده کشی و به خاطر انداختن امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است در همین راستا امسال در فارس ۱۶۳ نفر به همین اتهام‌ها بازداشت شده‌اند.

حبیبی در عین‌حال به فرهنگ بالای مردم فارس و نوع تعاملات اجتماعی آنان، هم اشاره کرد و گفت: همین فرهنگ اجازه نمی‌دهد که کسی به دنبال زورگیری و اوباشگری باشد.

وی در ادامه از افزایش میزان ترددهای درون استانی در دوران شیوع کرونا خبر داد و گفت: علیرغم افزایش ترددهای برون شهری درون استانی، خوشبختانه شاهد کاهش ۲۳ درصدی متوفیان و کاهش ۱۸ درصدی مجروحان در کل حوادث رانندگی بوده‌ایم و آمارها نشان دهنده کاهش ۳۴ درصدی کل حوادث رانندگی طی این مدت است. 

او به این نکته نیز اشاره کرد که ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به واحد مشاوره پلیس، قبل از ارجاع به دستگاه قضایی با مصالحه طرفین دعوا ختم می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس بر لزوم فرهنگسازی برای استفاده مردم از مشاوران در اختلافات خانوادگی و دیگر مشکلات نیز تاکید و افزود: باید سهم هر فرد از اعضای اجتماع در رابطه با ایجاد و حفظ و ارتقاء امنیت دیده و مشخص شود.

حبیبی در پایان با بیان اینکه امسال مجوزی برای جذب نیرو گرفته‌ایم، گفت:لذا از کسانیکه شرایط استخدام در نیروی انتظامی را دارند، برای جذب در رده‌های افسری و درجه‌داری پلیس، دعوت به همکاری می‌شود و هیچ محدودیتی در جذب نیرو وجود ندارد./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان