کد خبر: ۱۴۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

مرگ ۱۳ هم استانی دیگر بر اثر کرونا ویروس/ افزایش جانباختگان کرونا در فارس به ۱۱۰۵ نفر

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد که با مرگ سیزده هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۱۰۵ نفر رسیده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام ۳۱۶ هزار و ۴۸۸ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز بیست و دوم مهر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۶۳ هزار و ۸۱۸ نفر به قطعیت رسیده است.

دکتر «علی اکبری» همچنین با اعلام اینکه هم اکنون بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۸۰ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۵۷ هزار و ۳۷۱ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر اکبری با اعلام اینکه ۱۵۱ مورد در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری شده اند، هشدار داد: در روزهای اخیر، تعداد موارد مثبت و موارد بستری در بیمارستان ها به شدت افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر استفاده مردم از ماسک منزل تا منزل، از هم استانی های عزیز خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند./

نظرات بینندگان