کد خبر: ۱۴۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس خبر داد:

توزیع ۲ میلیون بسته کمک معیشتی در فارس/ فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی

آیت الله دژکام با بیان اینکه استان فارس در طول هفت الی هشت ماه گذشته بیش از ۲ میلیون بسته کمک معیشتی به مردم توزیع کرده اند، گفت: در اوج این مشکلاتی که به وجود آمده است، مردم دست از ایثار و حمایت از هم نوع، برادری و برابری دست بر نداشته اند، فردا نیز به نام احمد بن موسی(ع) بیش از ۸ هزار بسته کمک معیشتی توزیع خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از حوزه، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله سوم پویش ملی احسان سلامت که در صحن امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از نام های سوره حمد، شفا است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده آن جنبه اصلی شفا بخشی قرآن نازل به روح و معنویت بشر است، که از نظر انسان شناسی جنبه اصلی وجود بشر است.

وی با تصریح اینکه همه تلاش هایی که برای جسم می کنیم به این دلیل است که مرکب، روح است و اگر سالم نباشد جسم سالم آن نقش خود را نخواهد داشت، اضافه کرد: اگر می خواهیم انسان سالم باشد باید به سلامت روح و سلامت معنوی به صورت ویژه توجه کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: مجموعه ای که امروز در خدمت آنان هستیم تلاش برای آن است که سلامت را با بعد معنوی زندگی خود پیوند بزنیم.

وی در خصوص طرح احسان سلامت، عنوان کرد: کار نیک کردن ناشی از سلامت روح و سلامت معنوی است، می خواهیم تمرین آن و توصیه آن را در جامعه رقم بزنیم، البته عزیزان ستاد اجرایی به عنوان پیش قدم های این جریان به فرمان مقام معظم رهبری اقداماتی را انجام داده اند، اما نباید از اینکه هر کس باید به اندازه خود درگیر این موضوع شود، غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد: اکنون موضوعی که مانور آن آغاز شده این است که چگونه کشوری که دشمنان برای آن مشکلاتی را ایجاد کرده اند به در اداره اجتماع خود از غولی مانند آمریکا آسان تر اداره می کند، همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند آمریکا در مصاف با این بیماری دچار معضل شده نه اینکه پول ندارد بلکه نبود انسانیت جلوه گیری می کند، زندگی بشر فقط با پول و زور اداره نمی شود.

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی نیز تاکید کرد: در توزیع کمک های مومنانه در کشور ما انسانیت وجود دارد به این نحو که حتی به خانواده زندانیان نیز کمک می کنند و این افتخاری برای ما محسوب می شود.

امام جمعه شیراز نیز با بیان اینکه استان فارس در طول هفت الی هشت ماه گذشته بیش از ۲ میلیون بسته کمک معیشتی به مردم توزیع کرده اند، افزود: در اوج این مشکلاتی که به وجود آمده است، مردم دست از ایثار و حمایت از هم نوع، برادری و برابری دست بر نداشته اند، فردا نیز به نام احمد بن موسی(ع) بیش از ۸ هزار بسته کمک معیشتی توزیع خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیت های اقشار مختلف و گروه های جهادی نیز مطرح کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ گروه اکنون در حال تلاش هستند.

نظرات بینندگان