کد خبر: ۱۴۲۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

واکنش نماینده شیراز به نامگذاری یک خیابان توسط شورا

منتخب اول مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان به اقدام شورای اسلامی شیراز در خصوص نامیدن یک گذر به نام محمدرضا شجریان، واکنش نشان داد.
به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به فرماندار شهرستان و رئیس شورای شهر شیراز، خواستار لغو نامگذاری گذر حافظ به نام محمدرضا شجریان شد.

در متن نامه شهردار سابق شیراز، آمده است: "ازقرار اطلاع شورای اسلامی شهرشیرازدرمصوبه اخیر خود اقدام به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذرحافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان نموده که این مسئله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری ازمردم این کلانشهرگردیده است.

لذا ضمن احترام به ساحت هنرایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص کشورعزیزمان ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد میگردد از آنجاکه خیابان مذکور یک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سالها قبل در مجاورت مردم و گردشگران نیز به همین نام شناخته شده، منبعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته وماندگاربماند."

گفتنی است شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را، به نام گذر شجریان نامگذاری کرد.

این موضوع نقد و نظرهای مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل ۲ چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا، قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود./


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
0
متاسفانه در نامگذاری ها دقت لازم انجام نمی شود
مثلا نام رئیس علی دلواری را روی یک خیابان کوچک در انتهای بلوار ایمان جنوبی گذاشته اند
یا نام شهید بهشتی را در یکی از ادارات آموزش و پرورش روی مدرسه ای با هفت هشت نفر دانش آموز گذاشته بودند
بلوار صداقت و خیابان سخاوت هم در منتهی الیه غرب شیراز
نامگذاری کرده اند بخصوص سخاوت یک خیابان حدودا دویست متری با چند پیچ که عرضش هر چند ده متر فرق می کند
هرچند صداقت و سخاوت در جامعه کم رنگ شده و جایگاهش
تضعیف شده اما شاید لازم باشد حرمتش نگه بداریم