کد خبر: ۱۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

استان فارس نخستین پروتکل غسل و تدفین جانباختگان کرونا در کشور را تدوین کرد

امام جمعه شیراز با اشاره به بحران شیوع کرونا گفت: استان فارس توانست در این بحران نخستین پروتکل غسل و تدفین جانباختگان کرونا را در کشور تدوین کند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام با حضور در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا به همراه اعضای کارگروه سلامت معنوی، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مجموعه سلامت استان طی قریب به هشت ماه گذشته، اظهار داشت: امید است در ایام معنوی ماه صفر که به اهل بیت(ع) متعلق است، زمینه برای بهره‌مندی بیشتر از رحمت خداوندی و رفع بحران کرونا فراهم شود.

وی تشکیل کارگروه سلامت معنوی را ابتکاری در فارس خواند که با دستور رئیس دانشگاه شکل گرفت و می‌کوشد تا سلامت عمومی جامعه را در ابعاد اجتماعی، جسمی، روحی و معنوی سلامت که مورد تاکید سازمان جهانی بهداشت است، حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در این کارگروه تلاش شد تا پیش از اینکه در بحران کرونا جامعه با چالش‌های بزرگ مواجه شود، اقداماتی در حوزه سلامت معنوی جامعه شکل بگیرد.

 امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به توانمندی علمی اعضای این کارگروه، استخراج مقالات علمی از اقدامات صورت گرفته را در این زمینه ضروری خواند و افزود: تعامل حوزه و دانشگاه می‌تواند پاسخ مناسبی برای حل مسائل جامعه باشد و در این زمینه باید در کنار دریافت گزارش‌ها از شرایط کنونی جامعه، با یک نگاه نقادانه علمی به ریشه یابی موضوعات پرداخت.

آیت‌الله دژکام با ابراز امیدواری نسبت به ثمربخشی اقدامات مشترک مجموعه سلامت و جامعه روحانیت در شرایط کنونی، دستاورد این هم‌افزایی را ترویج یک رفتار معقول و عالمانه در مواجهه با این اپیدمی در جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به گذشت بیش از هفت ماه از این بحران جهانی، تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است بتوانیم با حسن تدبیر، همکاری و همفکری به یک نحوه مواجهه علمی با این بحران در جامعه دست یابیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه "فارس توانست در این بحران نخستین پروتکل غسل و تدفین جانباختگان کرونا را در کشور تدوین کند" این اقدام را ثمره‌ای از تلاش مشترک جامعه روحانیت و مجموعه سلامت استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتوان در ادامه نیز اینگونه همکاری‌ها را تقویت کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز در این نشست ضمن تقدیر از خدمات مجموعه سلامت استان در بحران کرونا خدمات مدافعان سلامت استان در کنار فرهنگ مردم فارس در زمینه رعایت دستورات بهداشتی را موجب پایین بودن آمار ابتلا در استان نسبت به دیگر استان‌های کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات جامعه روحانیت شیراز و خواهران و برادران حوزه علمیه در این بحران، به ویژه در زمینه غسل و تدفین جانباختگان، تلاش‌های را انجام گرفته که بدون هیچ چشمداشتی و به صورت داوطلبانه انجام گرفته است، موجب برقراری آرامش در جامعه خواند.

انتهای پیام/424/س

نظرات بینندگان