کد خبر: ۱۴۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

توزیع ۵۱ هزار بسته بهداشتی در فارس

سومین مرحله پویش ملی احسان سلامت با توزیع اقلام بهداشتی در فارس آغاز شد.
  مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در فارس گفت: سومین مرحله پویش ملی احسان سلامت امروز با توزیع یک میلیون بسته‌های بهداشتی در کشور آغاز شد که سهم فارس ۵۱ هزار بسته بهداشتی است.

تحقیقی با بیان اینکه این بسته شامل ماسک و ژل ضد عفونی است، افزود: بسته‌های بهداشتی با مشارکت مردم و خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تهیه شده و قرار است در مناطق محروم توزیع شود.

او با اشاره به اینکه همزمان ٢٠ هزار بسته نوشت افزار نیز توزیع می‌شود، گفت: این نوشت افزار‌ها در قالب مشق احسان است که بین دانش آموزان نیازمند فارس توزیع می‌شود.

مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در فارس ادامه داد: ارزش هر بسته نوشت افزار ١٥٠ هزار تومان و شامل کیف، جامدادی، مداد، خودکار، دفتر و پاک کن است.

فرهنگ غنی اسلامی موجب شده بتوانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم
عنایت الله رحیمی استاندار فارس هم در این مراسم، با بیان این که مردم، خیرین، نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با توجه به بیانات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری پای کار آمدند و همایش‌های همدلی، مواسات و احسان برپا شد، اظهارداشت: خوشبختانه با اتحاد، همدلی و همزبانی، فارس موفق شد رتبه اول کشور را در این حرکت به دست بیاورد و به ویژه در حوزه مردمی به موفقیت خوبی دست پیدا کردیم.

او با اشاره به این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌های زیادی در سطح این استان انجام داده اند، افزود: محدوده فعالیت‌های این ستاد از ساخت بیمارستان، خانه عالم، ارائه کمک‌های حمایتی و بسته‌های معیشتی تا ساخت راه، مدرسه و آبرسانی گسترده بوده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: از جمله فعالیت‌های موثر و بسیار مفید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌های اقتصادی است که منجر به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در سطح استان فارس به ویژه در مناطق محروم شده است.

رحیمی با بیان این که برای مقابله با بیماری کرونا فقط در زمینه بهداشت و درمان، روزانه بیش از دو میلیارد تومان هزینه در بیمارستان‌های استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دولت تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا در این استان هزینه کرده است؛ این مبلغ به غیر از هزینه‌هایی است که سایر نهاد‌ها و خیرین برای مقابله با کرونا صرف کرده اند.

استاندار فارس با اشاره به این که دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان برای کمک بنگاه‌های آسیب دیده استان فارس، تسهیلات جذب و ۴۰۰ میلیارد پرداخت صورت گرفته است با تاکید بر این که مابقی این مبلغ نیز به زودی به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت خواهد شد، گفت: در همین زمینه وام‌های مسکن و وام‌های ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا نیز تامین شد که با وجود مشکلات، تحریم‌ها و شیوع کرونا کار بسیار سختی بود و تا حدی سعی کردیم از مردم در برابر مشکلات حمایت کنیم.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان