کد خبر: ۱۴۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

معرفی 3 رمان عمیق و پر ماجرا که مدت ها شما را اسیر خود می کند

برای شروع کتابخوانی داشتن کتاب جذاب بسیار مهم است و برای کسانی که کتابخوان حرفه‌ای هستند.....

به گزارش شیرازه، برای شروع کتابخوانی داشتن کتاب جذاب بسیار مهم است و برای کسانی که کتابخوان حرفه‌ای هستند، پیدا کردن کتاب خوب کار سخت‌تریرای شروع کتابخوانی داشتن کتاب جذاب بسیار مهم است و برای کسانی که کتابخوان حرفه‌ای هستند، پیدا کردن کتاب خوب کار سخت‌تری است. چه جزو دسته اول هستید و چه چه به گروه دوم تعلق دارید، خوب است سه رمانی را که در این مقاله به آن‌‌ها پرداخته‌ایم، از دست ندهید. سه رمان هیجان انگیز که سعی کرده‌ایم با معرفی در خور آن‌ها اطلاعات لازم برای انتخاب کردن یا نکردن‌شان را به شما ارائه دهیم.

معرفی 3 رمان عمیق و پر ماجرا که مدت ها شما را اسیر خود می کند

1. سمفونی مردگان

«(قابیل) گفت من البته تو را خواهم کشت. (هابیل) گفت مرا گناهی نیست که خدا قربانی پرهیزکاران را خواهد پذیرفت. اگر تو به کشتن من دست برآوری، من هرگز به کشتن تو دست برنیاورم که من از خدای جهانیان می‌ترسم. می‌خواهم که گناه کشتن من و گناه مخالفت تو هر دو به تو بازگرد تا اهل جهنم شوی که آن آتش جزای ستمکاران عالم است.» بخشی که خواندید قسمتی از سوره مائده است که به عنوان مقدمه کتاب سمفونی مردگان در نظر گرفته شده است و بلافاصله بعد از آن موومان اول با توصیفی سرد از یک شب زمستانی دنبال می‌شود و در همین ابتدا روندی از آنچه قرار است پیش روی شما به عنوان یک خواننده قرار بگیرد، مشخص خواهد شد.

سمفونی مردگان یکی از شاهکارهای ادبیات زبان پارسی است که عباس معروفی نویسنده چیره دست ایرانی آن را خلق کرده و تا کنون به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده و بارها به تجدید چاپ رسیده است.

این اثر که برنده جایزه از بنیاد ادبی سورکامپ فرانسه نیز شده است؛ روایت یک خانواده در دوران جنگ جهانی دوم است؛ خانواده‌ای که شبیه به فضای جامعه آن روز خفقان زیادی را در زیر سقف خانه‌شان احساس می‌کنند. این خانواده شامل چهار فرزند است؛ یوسف که بر اثر یک اتفاق ناخوشایند سال‌‎هاست توان حرکت ندارد و به زندگی نباتی ادامه می‌دهد؛ آیدا و آیدین که دوقلو هستند و زیر بار سنت نمی‌روند و اورهان کوچکترین فرزند خانواده که حتی نسبت به پدر متعصب‌شان کاسه‌ای داغ‌تر از آش به شمار می‌رود.

معروفی در طول چهار موومان موجود در کتابش به شرح سرگذشت این خانواده و اتفاقات تراژیکی می‌پردازد که گریبان تک تک اعضا را خواهد گرفت؛ اتفاقاتی که به طرد بچه‌ها از دامان خانواده و آسیب زدن به یکدیگر کشیده می‌شود. سمفونی مردگان که از سال‌های دهه شصت تاکنون بارها تجدید چاپ شده این روزها به شکل نوین کتاب صوتی و نسخه الکترونیکی هم در دسترس علاقمندان قرار دارد. با دانلود نسخه صوتی سمفونی مردگان ارزنده از عباس معروفی می‌توانید سرگذشت آیدین و خانواده‌اش را در هر موقعیتی که امکان خواندن کتاب وجود ندارد، دنبال کنید و از خواندن این شاهکار ادبی نهایت لذت را ببرید.

2. عامه پسند

معرفی 3 رمان عمیق و پر ماجرا که مدت ها شما را اسیر خود می کند

فرض کنید یک کارآگاه بی انگیزه و بی حوصله هستید و توی دفترتان نشسته‌اید تا اینکه زنی به شما تلفن می‌کند و از شما می‌خواهد سلین را برایش پیدا کنید؛ لویی فردینان سلین، نویسنده مطرح فرانسوی، نویسنده‌ای که سال‌ها پیش مرده است، آن هم به فاصله یک روز از مرگ ویکتور هوگو. برای اینکه مطمئن شوید زن در نیتش جدی است؛ از او پیش پرداخت می‌خواهید و زن حضورا به دفترتان می‌آید، به شما برای کارتان پیش پرداخت می‌دهد و از شما می‌خواهد به یک کتابفروشی سر بزنید که سلین در آنجا رویت شده است. زن خودش را با عنوان «بانوی مرگ» معرفی می‌کند.

این شروع کتاب «عامه پسند» یکی از شاهکارهای چارلز بوکفسکی است. روایت نیک بلان، یک کارآگاه عجیب و غریب که یک مشتری عجیب‌تر از خودش پیدا کرده که ادعا می‌کند نه تنها نویسنده فقید فرانسوی، سلین هنوز زنده است؛ بلکه مدتی قبل ویکتور هوگوی مرحوم را هم زنده پیدا کرده است و این تازه شروع یک روایت جذاب برای یک رمان بلند است. اگر میخواهید درباره داستان این کتاب بیشتر بدانید اینجا را بخوانید.

کتاب عامه پسند را نشر چشمه با ترجمه پیمان خاکسار در حدود 200 صفحه منتشر کرده است و در دسترس کسانی گذاشته است که دل‌شان می‌خواهد یک رمان پر ماجرا بخوانند که ارزش وقت گذاشتن داشته باشد و سبک تازه‌ای برای روایت داستان در پیش گرفته باشد.

3. جز از کل

معرفی 3 رمان عمیق و پر ماجرا که مدت ها شما را اسیر خود می کند

«هیچ وقت نمی‌شنوید ورزشکاری در حادثه‌ای فجیع حس بویایی‌اش را از دست بدهد. اگر کائنات تصمیم بگیرد درسی دردناک به ما انسان‌ها بدهد، که البته این درس هم به هیچ درد زندگی آینده‌مان نخورد، مثل روز روشن است که ورزشکار باید پایش را از دست بدهد، فیلسوف عقلش را، نقاش چشمش را، آهنگساز گوشش را و آشپز زبانش را.»

بخشی که خواندید شروع رمان بی نظیر «جز از کل» است که روز به روز به تعداد خواننده‌های آن در سراسر جهان اضافه می‌شود؛ رمانی بلند نوشته نویسنده استرالیایی استیور تولتز که با خلق دو شخصیت پدر و پسر به نام‌های مارتین دین و جسپر توانسته رمانی جذاب خلق کند که شخصیت‌های آن به وضوح به تصویر کشیده شده‌اند و امکان ندارد بتوانید به راحتی آن‌ها را فراموش کنید.

جز از کل روایتی است از پدری با درگیری‌های ذهنی خاص خودش که از کودکی نسبت به بقیه هم‌سالان، حتی برادرش تری، متفاوت بوده و به نوعی عقل کل به شمار می‌آید. او با زنی عجیب‌تر از خودش آشنا می‌شود و پسرش جسپر به دنیا می‌آید؛ کسی که مارتین اعتقاد دارد اگر تناسخی وجود داشته باشد، جسپر حتما حاصل تناسخ او پیش از مرگش است. رابطه این پدر و پسر پر از علاقه و نفرت به صورت توامان است و پر از رد پای اتفاقات گذشته که سرنوشت این دو را رقم می‌زند؛ اتفاقاتی از دل رابطه پدر و مادر مارتین گرفته تا تبهکار شدن برادرش که در اثر یک حادثه مجبور می‌شود دنیای ورزش را کنار بگذارد و عاشقانه‌هایی که برای این پدر و پسر پیش می‌آید.

جز از کل پر از ماجراهایی است که شما را به دنبال خودش خواهد کشاند و در عین حال سوال‌هایی مهم مطرح می‎‌کند و جواب‌هایی فلسفی با زبان ساده به آن‌ها می‌دهد. این رمان بی‌نظیر را نشر چشمه با ترجمه عالی پیمان خاکسار در دسترس علاقمندان پارسی زبان قرار داده است و در حال حاضر این اثر به سه شکل نسخه فیزیکی، کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی قابل تهیه است. اگر سرتان شلوغ است یا به هر دلیلی شنیدن داستان را بیشتر از خواندن آن دوست دارید، می‌توانید کتاب صوتی جز از کل اثر کم ‌نظیر استیو تولتز را که برای نوشتن آن پنج سال زمان صرف شده است و نامزد دو جایزه مهم بوکر و گاردین بوده، به صورت صوتی دانلود کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.


برچسب ها: شیراز ، فار ، کتابخوانی
نظرات بینندگان