کد خبر: ۱۴۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون؛

مرگ ۱۱۱۳ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، هزار و ۱۱۳ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، گفت: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد که طی روز گذشته هشت هم استانی دیگر ، جان خود را بر اثر بیماری کووید۱۹ از دست داده اند.

 
او از انجام بیش از ۳۱۸ هزار مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیست و سوم مهر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۶۴ هزار و ۶۴۲ نفر به قطعیت رسیده است.

دکتر همتی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۹۹ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کووید۱۹، تعداد ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۵۷ هزار و ۹۷۸ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام اینکه هم اکنون هفده شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز، چهارده شهرستان در وضعیت هشدار و پنج شهرستان در وضعیت احتیاط قرار دارند، هشدار داد: هم اکنون ظرفیت اشغال تخت بیشتر بیمارستان های استان تکمیل شده است و حتی تعدادی بیمار در لیست انتظار قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با توجه به محدودیت های جدید در استان و همکاری مردم فارس با مجموعه سلامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی، شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا باشیم./


نظرات بینندگان