کد خبر: ۱۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

روند نگران کننده ابتلا به بیماری کروناویروس در فارس/ مرگ ۱۳ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس طی روز‌های اخیر نشان دهنده روند افزایش نگران کننده آمار ابتلا، بستری و فوت بیماران بوده است.
به گزارش شیرازه، سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به روند نگران کننده ابتلا، بستری و فوت بیماران کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: ۱۳ هم استانی دیگر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان باختند و مجموع جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون به هزار و ۱۲۶ مورد رسید.

او با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی به ۳۲۱ هزار و ۲۶۲ مورد از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، گفت: با بررسی این نمونه ها، تاکنون ۶۵ هزار و ۶۴۵ مورد مثبت در استان شناسایی شده است.

حسینی با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان به هزار و ۱۰۰ مورد، افزود: از این تعداد ۱۴۷ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۵۸ هزار و ۷۷۶ بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او مهم‌ترین راهکار‌های کنترل روند افزایش ابتلا، بستری و فوت بیماران را افزایش همکاری عمومی به ویژه جوانان به منظور حفظ سلامت سالمندان، با استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل به عنوان یک راهکار مهم حفاظتی، حفظ فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، سفر و تردد‌های غیرضروری در تعطیلات پیش رو دانست.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان