کد خبر: ۱۴۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

جریمه رانندگان به علت استفاده نکردن از ماسک فقط در تهران اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهور فارس گفت: طرح برخورد با رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بدون ماسک فقط در تهران اجرا می‌شود.
به گزارش شیراه، سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس بیان کرد: در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اعمال جریمه برای رانندگان بدون ماسک در استان فارس، پلیس موضوع را مورد بررسی قرار داد.

او تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که خبر منتشر شده در فضای مجازی با موضوع اعمال جریمه برای رانندگان بدون ماسک در استان فارس کذب است و این قانون فقط در پایتخت برای رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها لحاظ می‌شود و برای عموم شهروندان صحت ندارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این طرح فعلا در تهران اجرا می‌شود و در هیچ استان و شهرستان دیگری عملیاتی نشده است، اضافه کرد: اعمال جریمه در تهران فقط به صورت دستی صورت می‌گیرد نه با دوربین‌ها.

رئیس پلیس راهور استان فارس افزود: این طرح در تهران در مرحله اول به صورت تذکر شفاهی و در صورت سرپیچی راننده خاطی، در مرحله بعد نسبت به اعمال قانون و لحاظ کردن جریمه اقدام می‌شود.

او به رانندگان و شهروندان هشدار داد: مراقب اخاذان مامورنما که با دستگاه کارت خوان به بهانه استفاده نکردن از ماسک به شما مراجعه می‌کنند و قصد اخاذی دارند، باشید و در صورت مشاهده سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان