کد خبر: ۱۴۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مدیر یک شرکت دانش بنیان شیرازی:

با اتکا به سخنان رهبری برای جلوگیری از خام فروشی به جنگ اقتصادی وارد شدیم

سرداران جنگ اقتصادی و شهیدان زنده این جنگ با اتکا به سخنان مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، با محوریت راه شهدای انقلاب و رزمندگان اسلامی تمام نیرو و توان خود را خالصانه به میدان گذاشتند تا در مبارزه اقتصادی و در مقابله با شیوع بیماری کرونا،نقش عظیم و جاودانه ای را به مانند شهدای کربلای 4 در تاریخ بشریت به ثبت رسانند.
شرکت‌دانش بنیان
به گزارش، پایگاه تحلیلی-خبری "شیرازه"، شرکت دانش بنیان "ماهان" از جمله شرکت های نمونه ایست که با همراهی سربازان فداکار ولایت در جنگ اقتصادی به خوبی عمل کرده و در راستای خودکفایی این مرز و بوم بر ظالمان و دشمنان میهن پیروز میدان شده است.از جمله دستاورد‌های مهمی که می‌تواند در استقلال کشور و عدم نیاز و وابستگی به دیگر کشورها در امر واردات موثر واقع شود، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و تولید محصولاتی می باشد که طبق فناوری روز دنیا ساخته شده می باشد.

همت و تلاش مداوم حتی در روز اول «عید نوروز»
نیروهای جهادی و بسیجی این مجموعه برای به ثمر رساندن تلاش های شبانه روزی این شرکت حتی در روز اول عید نوروز هم از پا ننشستند و میدان را خالی نکردند. شرکت دانش بنیان ماهان با نیروی های بسیجی جان برکف و با همکاری شبانه روزی در سه شیفت کاری برای رفع نیاز استان و کشور به تولید ماسک های باکیفیت N95روی آوردند تا در مبارزه با ویروس منحوس کووید 19 نقش موثری ایفا کنند. این شرکت دانش بنیان با تولید انبوه و گسترده خود در شهرک صنعتی شروع به فعالیت نموده و بیش از 50 نفر را  به صورت مستقیم بر سر کار آورده است.

 جلوگیری از خام فروشی منابع ملی با اتکا به سخنان مقام معظم رهبری
به گفته فرمانده یگان ویژه اقتصادی شرکت دانش بنیان "ماهان" آن ها سختی ها و ناهمواری های زیادی را با الطاف الهی و نگرش این که همگی از سربازان  ولایتند،پشت سر گذاشته اند و اعضای گروه به عشق مقام معظم رهبری  و با اتکا به سخنان ایشان برای جلوگیری از خام فروشی به جنگ اقتصادی رفته اند.
دکتر احمدی در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه"، با اشاره به عملکرد مثبت این شرکت دانش بنیان ادامه داد: خوشبختانه ما در این عرصه با همکاری بسیجیانِ راه شهادت و لطف خداوند باری تعالی که شامل حالمان شده،به خودکفایی مطلوبی رسیده ایم و امید داریم که در این مسیر خداپسندانه تا آخرین نفس و تازمانی که جان در بدن داریم در حمایت از مقام معظم رهبری و انقلاب عظیم اسلامی قدم برداریم.
شرکت‌دانش بنیان
لزوم باوری پذیری و استفاده از پتانسیل جوانان
وی به برخی مشکلات پیش رو در تشکیل شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: نبود دانش کافی،عدم امکانات لازم،نبود باور پذیری برای پیشرفت و توسعه از جمله مواردیست که در عقب راندن  شرکت های نوپا تاثیر منفی می گذارد.
این فرمانده یگان ویژه اقتصادی به خلاقیت جوانان اشاره کرد و گفت:انتظار بر این است که دولت به استعداد و توانمندی جوانان اهمیت بیشتری دهد و عملکرد آن ها را به خوبی باور داشته باشد. چرا که تبدیل علم و دانش به ثروت و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از پتانسیل جوانان تحصیل کرده محقق می شود.

دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به چشم انداز این شرکت برای تولید ماسک اشاره کرد و افزود:ما افزایش تولید ماسک را در دستور کار خود داریم و در صدد هستیم که با تولید بیشتر آن را به کشورهای مسلمانی که در همسایگی ما هستند، صادر کنیم و از این طریق گام موثری را برای اعتبار ایران و سرافرازی کشور عزیزمان در بین المللی و سطح جهانی رقم بزنیم.
فرمانده یگان ویژه اقتصادی شرکت دانش بنیان "ماهان " گفت: این شرکت از سال ۸۹ فعالیت خود را به صورت دانش بنیان آغاز نموده و در حال حاضر محصول تولیدی قطره چکان آبیاری خود تنظیمی «پرسی» و «پیچی» را با لیتراژ ثابت ۴ و ۸ جهت امور آبیاری کشاورزی تولید می‌کند.

دستیابی به فن آوری و تکنولو‍ژی‌های روز دنیا
وی با اشاره به شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کشاورزی (ماشین آلات نهاده، آبیاری) بیان کرد: دستیابی به فن آوری و تکنولو‍ژی‌های روز دنیا در زمینه‌های زیرساختی کشور در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات از اهداف اصلی شرکت می باشد که در این‌نمایشگاه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.دکتر احمدی با اشاره به حفظ استقلال در تامین اعتبارات مالی گفت:از زمانی که این شرکت به صورت دانش بنیان درآمده و رشد کرده، هر چند برخی بانک ها برای ارائه تسهیلات وعده هایی داده اند اما از هیچ نهادی کمک نگرفته ایم و در کل با هزینه شخصی و سرمایه گذاری خودِ مجموعه این مسیر را ادامه داده ایم.فرمانده یگان ویژه اقتصادی شرکت دانش بنیان "ماهان " ادامه داد: فعالیت این شرکت در راستای خود کفایی محصولات کشاورزی، قطعات آبیاری و جهت جلوگیری از خام فروشی،کاهش واردات و در نهایت افزایش صادرات است.

دکتر احمدی با اشاره به فراهم بودن زمینه های لازم در تهیه و تولید قطعات کشاورزی و صنعتی بیان کرد: راه اندازی سه واحد کارخانه در سه نقطه کشور با ایجاد بستر مناسب و با بکارگیری تکنولو‍ژی نوین به سرانجام رسیده که نیاز داخل را از کشور‌های بیگانه کم می کند.
وی  با اشاره به قیمت مناسب و کیفیت عالی محصولات کشاورزی و صنعتی شرکت ماهان گفت: از آنجایی که مهمترین بخش سیستم‌های آبیاری قطره‌ای،قطره چکان (دریپر) است لذا تولید این محصول علاوه بر ایجاد اشتغال در استان با وجود گارانتی سه ساله کمک بزرگی به بخش کشاورزی استان فارس نموده و از هدررفت آب و خروج ارزی جلوگیری می کند.

فرمانده یگان ویژه اقتصادی این مجموعه افزود: با توجه به کمبود و بحران آب در کشور و به خصوص استان فارس، مدیریت حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و برای همین منظور بکارگیری آبیاری قطره‌ای در سال‌های اخیر مثمر ثمر است.وی با بیان این که تقریبا ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۴۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این پروژه قطره چکانی فعالیت دارند،گفت:در حال حاضر با چندین برند معروف همکاری داریم و توانسته ایم فعالیت ها را در سه شیفت کاری به صورت مهندسی معکوس به بهره برداری برسانیم.

خدمت رسانی ویژه با حداقل هزینه ها
فرمانده یگان ویژه اقتصادی این شرکت دانش بنیان با تاکید بر توجه به رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان بیان کرد:ضروریست که مسئولین مربوطه زاویه نگاه خود را در زمینه تولید محصولات مختلف توسط این شرکت  ها تغییر دهند تا به رشد و پیشرفت اقتصادی دست یابیم.چرا که عملکرد شرکت های دانش بنیان نشان دهنده این می باشد که تحت هیچ شرایطی به دنبال سودجویی نبوده و تنها هدفشان خدمت رسانی به مردم و تامین نیازهای آنهاست.

عملکرد مناسب اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس در راستای این اهداف این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همراهی ادره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت:همین جا از دوستان و همکاران در این اداره کل، خصوصا «جناب آقای دکترمختاری »و «جناب آقای مهندس باصری» که دلسوزانه و خالصانه ما را در این مسیر همراهی نموده اند، سپاسگزارم. امید بر این است که عملکرد موثر و مفید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس برای دیگر دستگاه ها و ادارات،الگوی مناسبی باشد تا مابقی مسئولین نیز بدین گونه پیگیر مسائل و مشکلات کارآفرین و کارفرمایان باشند.

گفتنی است،این شرکت در اکثر نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی حضور پر رنگی داشته و رتبه های بالایی را در جشنواره های متعدد کسب نموده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: ماهان ، دکتر احمدی ، شیراز
نظرات بینندگان