کد خبر: ۱۴۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

مهار آتش سوزی در ارتفاعات پارک ملی «بمو»شیراز

امروز حدود ساعت ۱۸ پارک ملی «بمو» در اطراف شیراز دچار آتش سوزی شد که با همت و تلاش نیروهای آتش نشانی کنترل و مهار شد.
به گزارش پایگاه خبری "شیرازه"، مهندس قانع، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که آتش سوزی در اطراف شیراز و در ارتفاعات پارک ملی «بمو »اتفاق افتاده، گفت:ما به محض این که مطلع شدیم آتش سوزی در ارتفاعات کوه «بمو»اتفاق افتاده،تیم های تخصصی را به محل حادثه اعزام نمودیم.

مهار آتش سوزی در ارتفاعات پارک ملی «بمو»شیراز
وی ادامه داد: نزدیک به۲۰ نفر از نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش از ایستگاه های ۳،۱۲.۹به محل حادثه اعزام شدند.مهندس قانع بیان کرد: خوشبختانه هم اکنون حریق کننرل و مهار شده و همکاران در حال لکه گیری هستند.

گفتنی است، پارک ملی بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس است. این پارک که نامش را از کوه بمو گرفته‌، در شمال شهر شیراز و در 10 کیلومتری شهر قرار دارد.پارک ملی بمو حدود ۴۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته و در بخش زرقان - مسیر تخت جمشید واقع شده‌است.
این پارک حدود ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است.البته طی چند سال گذشته همواره شاهد آتش سوزی های متعدد در این منطقه حفاظت شده بوده ایم به گونه‌ای که در یکی از آتش سوزی ها گونه‌های زیادی از حیات وحش و گیاهان در آتش سوختند.
انتهای پیام/

برچسب ها: پارک ملی بمو ، آتش ، شیراز
نظرات بینندگان