کد خبر: ۱۴۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

پروژه‌های خیرساز از پرداخت مالیات معاف شوند

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز از نمایندگان مجلس خواستار حذف مالیات از پروژه‌های خیرساز شدند.
به گزارش شیرازه، داریوش نویدگویی نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با انتقاد از ناهماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی و با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگی در کلانشهر شیراز بسیار است، گفت: پیگیری عنوان پایتختی «کتاب» کار یک دستگاه نبود که عده‌ایی بخواهند این عنوان را مصادره کنند.

او افزود: پیشینه ساخت کتابخانه در شیراز به زمان عضدالدوله دیلمی برمی‌گردد و شیراز نخستین شهر در خاورمیانه بود که صاحب کتابخانه شد، اما امروز یک کتابخانه درست نداریم.

عبدالحمید طاهری دیگر عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز هم بر لزوم ارتقای جایگاه این مجمع تأکید کرد و خطاب به جعفر قادری نماینده مجلس، گفت: ما حاضر هستیم در این زمینه برنامه راهبردی ارائه کنیم.

سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا پروژه‌های خیرساز معاف از پرداخت مالیات شوند.

او خواستار حذف هزینه انشعابات آب، برق، گاز و تلفن پروژه‌های خیرساز شد و تصریح کرد: این اقدام نمایندگان مجلس می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت بیشتر خیرین در جهت اجرای پروژه‌های خیر باشد.

دستغیب در ادامه به اقدامات و عملکرد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در دو حوزه شهرسازی و فرهنگی اشاره کرد و ساخت ۱۶ پروژه عمرانی از جمله درمانگاه خیریه سهلآباد، مجموعه ورزشی «ماهان» در منطقه کمتر برخوردار مهدیآباد (کتسبس)، مسجدالغدیر در بوستان دراک، مرکز خوداشتغالی بانوان سرپرست خانواده، نمازخانه بوستان انقلاب، مسجد امام حسن مجتبی (ع)، کتابخانه خواجه نصرالدین توسی در بوستان کوثر، زمین فوتبال چمن مصنوعی و اجرای طرح‌های «سرا‌های فرهنگ مهربانی» در ۴ منطقه شهر، «همیار مهربان ترافیک»، «همیار مهربان فضای سبز»، «سرای یار مهربان» و «پیوند کتاب» از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، الگو تعریف کنیم و یادآور شد: پیشگامی در جهت راه‌اندازی مجامع خیریه همچون مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز، مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مجمع خیرین تأمین سلامت و... از افتخارات فارس و شهر شیراز است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

او گفت: امید داریم طرح حمایت از خیران سلامت به زودی در مجلس عملیاتی شود.

سیروس پاک فطرت دیگر عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز هم در این نشست بر لزوم تسهیل فرآیند اداری امور مربوط به پروژه‌های خیرساز تأکید کرد.

آرش فرج‌زاده قائم مقام شهردار شیراز نیز با اشاره به بی بدیل بودن اقدامات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز این شهر، نوعدوستی مردم شیراز در زمان‌ها مختلف از جمله در جریان سیل سال گذشته را ویژه و زبانزد دانست.

او به مشکلات و تنگنا‌های حوزه کاری خیران هم اشاره کرد و گفت: در جریان برخی پروژه‌های خیرساز، مشکلات عدیده‌ای است که لازم است دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات مساعدت و همراهی جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان