کد خبر: ۱۴۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

سیاه ترین روز کرونایی استان فارس با ۲۱ جان باخته همراه شد

معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر در استان فارس جان باختند و آمار کل استان از زمان شیوع تاکنون به یک هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

به گزارش شیرازه، دکتر علی اکبری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از انجام ۳۲۷ هزار و ۳۵۳ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای بیش از ۶۸ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به قطعیت رسیده است.

او با ابراز تأسف از مرگ ۲۱ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان و داغدار شدن خانواده‌های آنان، مجموع آمار جان باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، ۱ هزار و ۱۷۵ نفر اعلام کرد.

دکتر اکبری در ادامه این گزارش با اشاره به بستری هزار و ۸۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش هایICU بستری بوده و مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۶۱ هزار و ۱۴۱ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گفته این مقام مسؤول بیشترین آمار ابتلاء در استان بر اساس بررسی‌های انجام شده، در دورهمی های خانوادگی و حضور افراد در تجمعات بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی بوده است.

دکتر اکبری استفاده نکردن افراد از وسایل حفاظت شخصی به ویژه ماسک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و حضور در تجمعات عمومی را مهم‌ترین علت‌های مواجهه با این حجم از ابتلاء در استان برشمرد که باید تمامی اعضای جامعه برای رفع این بحران بسیج شوند و ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان