کد خبر: ۱۴۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

کشت قرار دادی گندم دوروم در فارس

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس از آغاز کشت قراردادی گندم دوروم در ۹ شهرستان استان خبر داد.
 عنایت الله رحیمی مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به اینکه مشارکت در کشت گندم دوروم سبب رونق چرخه صنعتی مواد غذایی و بهره کشاورز خواهد شد، گفت: گندم دوروم کشت پائیزه منطبق با آنالیز مورد نظر انجمن مذکور با قیمت ۴۴ هزار و ۳۰۰ ریال خرید می‌شود.

او اظهار کرد: کشت گندم دروم کشاورزان را از هم اکنون با عقد قراداد و با شرایط ویژه هر کیلو ۲۳۰۰ریال افزون بر نرخ پایه خرید تضمینی گندم دوروم پیش‌خرید و مطالبات گندم‌کاران حداکثر تا هفت روز کاری پس از تحویل گندم به مراکز خرید به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رحیمی افزود: کشاورزان علاقه‌مند به کاشت گندم دوروم و فروش محصول به انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی ایران می‌توانند نسبت به عقد قرار داد خرید گندم دوروم بر اساس قرارداداقدام کنند.

به گفته مدیر سازمان تعاون روستایی فارس، در مناطقی از استان فارس که شرایط آب‌و هوایی امکان کشت را می‌دهد با کشاورزان متقاضی قرارداد بسته خواهد شد.

او افزود: مراحل عقد قرار داد موردنظر در اتحادیه‌های تعاونی روستایی شهرستان فراشبند، قیروکارزین، فیروزآباد، استهبان، داراب، زرین‌دشت، فیروزآباد، کازرون، لارستان و فسا موجود است و کشاورزان علاقه‌مند و پیشرو با استفاده از این‌فرصت ضمن مشارکت در رونق چرخه صنعت مواد غذایی می‌توانند از منافع مالی آن نیز بهره کافی ببرند.

دانه گندم دوروم می‌تواند به صورت «سمولینا» که نوعی آرد درشت است و معمولا برای تهیه ماکارونی استفاده می‌شود و همچنین برای تهیه غلات صبحانه، پودینگ، نان و خمیر پیتزا استفاده شود.

انتهای پیام/ 


نظرات بینندگان