کد خبر: ۱۴۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مدیر کل انتقال خون فارس:

فارس با کمبود و بحران ذخائر خونی مواجه است

مدیر کل انتقال خون فارس از بحران کمبود خون و کاهش شدید ذخائر خونی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت و O منفی نیازمندیم.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، مسعود ترابی مدیر کل انتقال خون فارس گفت: در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع)، ۳۶۰ نفر از استانی‌ها برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و ۲۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او تصریح کرد: کار اهدای خون با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۸ مرکز ثابت و یک مرکز سیار انتقال خون فارس انجام شد که در مجموع ۱۴۹ هزار و ۵۰۰ سی سی خون اهدا شد.

ترابی از بحران کمبود خون و کاهش شدید ذخایر خونی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت و O منفی نیازمند هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان فارس تاکید کرد: شهروندان در شرایط بحرانی اهدای خون را نباید فراموش کنند و نسبت به این کار خیرخواهانه به پایگاه‌های خون در سطح استان مراجعه کنند.

او گفت: اهدای خون در شرایط کرونا، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تب سنجی، ایجاد محافظ بین پرسنل و اهداکنندگان و استفاده از وسایل یک بار مصرف است.

ترابی بیان کرد: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

نظرات بینندگان