کد خبر: ۱۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

موقوفات پزشکی، منبع ایجاد ظرفیت های بزرگ علمی

آیت الله دژکام: موقوفات پزشکی شیراز، ظرفیت بزرگ علمی و فرهنگی ایجاد کرده است.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام تولیت آستان مقدس شاهچراغ در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: وقف جلوه‌ای از رحمانیت حضرت حق است که نیک و بد از آن بهره مند می‌شوند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه خدمات در حوزه سلامت از محل موقوفات پزشکی و بهداشتی در فارس کم نظیر است، گفت: هنوز محاسبه دقیقی از تاثیر موقوفه در درمان نشده است و به همین علت خیلی از افراد جامعه از آن مطلع نیستند.

آیت الله دژکام افزود: این اطلاع رسانی باعث می‌شود که عده‌ای راغب شوند تا در مسیر وقف گام بردارند و این اقدام می‌تواند الگویی برای سایرین باشد.

وی با بیان اینکه موقوفات پزشکی شیراز، ظرفیت بزرگ علمی و فرهنگی ایجاد کرده است، گفت: با تبیین و معرفی خدمات موقوفات، حس انسان دوستی برای مردم ایجاد می‌شود.


آیت الله دژکام گفت: وقف یک کار اقتصادی با خدمت فرهنگی است که در هیچ جای این دنیا اینچنین اتفاقی رخ نداده است

تولیت آستان مقدس شاهچراغ گفت: ظرفیت‌های بالا و اقدامات بسیار خوبی در اوقاف انجام شده است که هر کدام به نوعی در حال خدمت به مردم هستند و همه آن‌ها در حوزه‌های مختلف الگو هستند.

وی ادامه داد: حوزه‌های اشتغال، فرهنگی و اجتماعی حوزه‌هایی هستند که امروز نیازمند حضور واقفان هستند که امید داریم در این حوزه‌ها هم پای واقفان باز شود تا به مردم خدمت رسانی کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در دیدار گفت: از محل اجرای نیت واقفان خیر اندیش در بخش معیشتی تاکنون ۵۳ هزار بسته حمایتی به ارزش ۲۱ میلیارد تومان تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است

حجت الاسلام موسوی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز از محل موقوفات ۱۲ میلیارد تومان در حوزه خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است .

او ادامه داد: به طور هفتگی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار بیمار از خدمات مراکز درمانی و بیمارستان‌های موقوفه فارس بهره مند می‌شوند و همین آمار، خدمات موقوفات فارس در حوزه بهداشت را در کشور سرآمد کرده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: هجده برنامه با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی و تجلیل از یاوران وقف در دهه وقف در استان برگزار می‌شود

رونمایی از ده وقف نامه جدید در نقاط مختلف استان فارس از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان فارس است.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان