کد خبر: ۱۴۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

سوت آوای ورزش در 30 مجتمع بزرگ مسکونی استان فارس به صدا درآمد

طرح آوای ورزش در همسایگی پس از انجام مرحله آزمایشی این بار به طور رسمی به مناسبت هفته تربیت بدنی در راستای ایجاد نشاط مردم و جلوگیری از کم تحرکی همزمان با سراسر کشور در 30 مجتمع مسکونی استان فارس آغاز شد.


به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس، این طرح با حضور دکتر حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، سیروس پاک فطرت رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس، هادی شه دوست رئیس همگانی شیراز، محمدجواد کشاورز رئیس هیات دوچرخه سواری استان فارس، دکتر بوزرجمهر معاون و فاطمه فروزانی مسئول امور ارتباطات و فرهنگی شهرداری منطقه 10 شیراز و شهروندان شیرازی همراه با شمارش معکوس و دمیدن سوت توسط رئیس هیات همگانی استان آغاز به کار کرد.
در این مراسم دکتر حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تبریک حلول ماه ربیع الاول و قدرانی از شهروندان شیرازی به جهت شرکت در برنامه های ورزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی اظهار داشت: شیوع کرونا باعث شد که مردم در منازل خود مانده و سبب پایین آمدن نشاط اجتماعی شده و شاهد افزایش چاقی و کم تحرکی باشیم.
وی بیان کرد: به همین دلیل رویکرد وزارت ورزش و جوانان براین شد اجرای برنامه ها را به سمتی ببریم که بتوانیم، ورزش را قابل دسترس تر کنیم که در این راستا طرح های مختلفی پیش بینی و طرح آوای ورزش در همسایگی به عنوان یکی از طرح های موفق توسط فدراسیون ورزش های همگانی اجرایی شد.
حاجی زاده گفت: هیئت ورزش های همگانی استان فارس که یکی از هیات های موفق استان بوده و در سطح کشور نیز حرف برای گفتن دارد توانست این طرح را در مرحله آزمایشی بخوبی اجرا کند و به مناسبت هفته تربیت بدنی نیز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.
وی با تاکید بر اینکه طرح ورزش در همسایگی باعث ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی در همه خانواده ها شده تصریح کرد:  آمادگی این را داریم که در سطح مجتمع های بزرگ مسکونی استان فارس مربیانی توسط هیات ورزش های همگانی اعزام کنیم تا مردم حداقل یک ساعت در روز به ورزش پرداخته و شاداب باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  کرونا اگر سختی هایی داشت اما باعث تغییر در نگاه ورزش شد به طوری که در آن خلاقیت ایجاد کردیم و با اجرای طرح هایی همانند ورزش در همسایگی دسترسی مردم به ورزش را راحت تر کردیم.
حاجی زاده با تاکید بر اینکه امروز مردم نیازمند نشاط و شادابی هستند، افزود: هیچ پدیده ای جز ورزش نشاط و شادابی ایجاد نمی کند و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آماده توسعه ورزش همگانی هستیم.
مجتمع های مسکونی اعلام آمادگی کنند، ورزش همگانی را در آن مکان فعال می کنیم
سیروس پاک فطرت رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس نیز اظهار داشت: طرح آوای ورزش در همسایگی یکی از طرح های ملی است که در مردادماه امسال به مدت سه هفته به صورت آزمایشی در کشور اجرا شد و در آن مرحله نیز در 15 مجتمع مسکونی استان فارس و شهر شیراز که جمعیت بیشتری داشتند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا شد.
وی با بیان اینکه این طرح در هفته تربیت بدنی به طور رسمی فعال شد و به مدت دو ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سهم استان فارس در این طرح 30 مجتمع مسکونی است و اگر استقبال شود امکان افزایش آن وجود دارد.
رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس بیان کرد: آماده ایم مربیان رایگان به مجتمع های مسکونی اعزام کرده تا در محیط مسکونی خود بتوانند ورزش را به صورت صبحگاهی و یا عصرگاهی اجرا کنند.
پاک فطرت بیان کرد: شیوع کرونا باعث تعطیلی باشگاه های ورزشی و اجتماع های بیرون شده است و به منظور جلوگیری از بیرون رفتن مردم از خانه ، با اجرای طرح ورزش در همسایگی ،امیدواریم در ارتقاء سطح سلامت خانواده ها تاثیرگذار باشیم.
براساس این گزارش، در مراسم رسمی افتتاحیه طرح آوای ورزش در همسایگی 
اعضا تیم ملی طناب زنی از استان فارس و مربیان ورزشی که در مرحله نخست آزمایشی این طرح همکاری داشته اند مورد تجلیل قرار گرفتند.
اجرای برنامه نمایشی رو پایی  توپ توسط طهماسبی از ورزشکاران شیرازی و  تیم طناب زنی توجه  حاضرین را بخود جلب کرد. حضور صدا و سیما،خبرنگارن ، عکاسان و رسانه ها نیز بر اهمیت  و ضرورت این طرح افزود.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان